Show simple item record

AuthorSammour, Reda Helmy [رضا حلمي سمور]
Available date2009-11-25T15:29:47Z
Publication Date2003
Publication NameQatar University Science Journal
CitationQatar University Science Journal, 2003, Vol. 23, Pages 87-98.
URIhttp://hdl.handle.net/10576/10199
AbstractThe goal of this work is to improve nutritional quality of soybean seed proteins by altering cDNA-encoding G2 subunit of Soybean glycinin to be capable of self-assembly in vitro. Two plasmids were constructed; one designated pSP65/G4SacG2 and the other pSP65/G45<7cG2HG4. The observation that basic chain did not tolerate modification and that a 21 amino acids deletion in the basic chain of G4 proglycinin inhibited self-assembly into trimers [I], make the introduction of Sac fragment of GY4 to GY2 is a possible key factor in getting G2 self-assemble. pSP65/G45acG2HG4 construct includes, in addition to G4 Sac fragment, the acidic chain of GY4 which was proved to tolerate an introduction of three Met residues. This construct, therefore, had the ability to self-assemble in vitro and in the mean time the ability to harbor a number of Met residues. The ability of these constructs to assemble into oligomer similar to those that occur in the seed was tested.
Languageen
PublisherQatar University
SubjectBiological Science
Subjectبيولوجيا
TitleImprovement The Quality of 'Soya Bean Seed Storage Proteins by Genetic Engineering Cdna Encoding G2 Subunit
Alternative Titleتحسين نوعية البروتينات المخزنة ببذور فول الصويا من خلال هندسة الـ"دنا" (المكمل ) المشفر لتحت وحدة الجليسنين "جى 2"
TypeArticle
Pagination87-98
Volume Number23
Alternative Abstract‏ يهدف هذا البحث إلى تحسين نوعية بروتينات بذور فول الصويا، من خلال تغير الـ"دنا" (المكمل ) المشفر لتحت وحدة الجليسنين "جى 2"، مما يجعلها قادرة على التجمع في المعمل. لإحداث ذلك ، استخدمت تقنيات البيولوجيا الجزيئية التالية : الترجمة والنسخ في المعمل ، النسخ في المعمل ، النسخ والتجميع الذاتي في المعمل، التفريد المتدرج على وسائد من السكر، تحديد تتابعات الـ "دنا"، الترسيب بحامض الخليك ثلاثي الكلور، التفريد الكهربائي. تم بناء بلازميدين؟ سمى أحدهما " pSP65/G4SacG2‏",وسمى الأخر"pSP65/G4SacG2HG4 ‏". وقد احتوى كل بلازميد من البلازميدين على الشظية "Sac ‏" (الشظية التي تحتوي على الأحد والعشرين حامض أميني الأول من السلسلة القاعدية) من الجين "جى واى 4"، المسئولة عن التجمع الذاتي إلى بروتين ثلاثي البناء الفضائي. كذلك، يشمل البلازميد pSP65/G4SacG2HG4 ‏" , إضافة إلى الشظية "Sac‏" من الجين "جى واى 4" السلسلة الحامضية من الجين "جى واى 4" التي تتحمل أيلاج ثلاث جزيئات ميثونين. لهذا، فهذا البلازميد لديه القدرة على التجمع في المعمل، كما أن لديه _ في نفس الوقت _ القدرة على ايواء عدد من جزيئات الميثونين. تم اختبار قدرة هذه البلازميدات على التجمع في تجمعات صغيرة مشابهة لتلك التي توجد في البذور.


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record