Show simple item record

AuthorShehzad, Shafqat
Available date2017-01-04T10:20:47Z
Publication Date2016-12
Publication NameJournal of Taibah University Medical Sciences
Identifierhttp://dx.doi.org/10.1016/j.jtumed.2016.10.013
CitationShehzad S. Extending the scope of interprofessional education: Integrating insights from policy, management and economics for improved health outcomes. J Taibah Univ Med Sc 2016;11(6):559-565.
ISSN16583612
URIhttp://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S165836121630124X
URIhttp://hdl.handle.net/10576/5146
AbstractThis study explores the potential of bringing innovations in public health education by drawing insights from the specialised disciplines of Economics, Policy and Management for their applications in the health sector. Working with subject experts from these disciplines can enhance the understanding of a working health care system and the necessary improvements for better health outcomes. Sole reliance on one field or skewed allocation of resources in certain areas may not result in achieving the desired health targets. Henceforth, overall integrated efforts for addressing the root causes of various health problems with an emphasis on good governance are important. This study presents a range of options for introducing new techniques in the curriculum design and development based on insights from the diverse disciplines of Economics, Policy and Management. The proposed innovative teaching and learning activities include students' involvement in policy dialogues through the departmental setup of Health Policy Networks (HPN); field activities to foster long-term industry linkages; institutional opportunities for students to interact with students of the related programmes in other international universities from the developing and developed countries; and the engagement of students to maintain records of visits and lessons learned for use in future interprofessional development. It is postulated that the typical pedagogy of teaching public health courses in isolation without interaction with experts/students from these diverse fields may only produce routine thinkers instead of healthcare leaders, system thinkers and innovators.
SponsorOpen Access funded by Taibah University
Languageen
PublisherElsevier
SubjectHealth economics
Innovative learning strategies
Interprofessional education
Public health
Student learning outcomes
Teaching methodologies
TitleExtending the scope of interprofessional education: Integrating insights from policy, management and economics for improved health outcomes
TypeArticle
Pagination559-565
Issue Number6
Volume Number11
Alternative Abstractتكشف هذه الدراسة عن إمكانية إحداث ابتكارات في تعليم الصحة العامة عن طريق رسم رؤى من التخصصات المتعلقة بالاقتصاد, والسياسات والإدارة لتطبيقها في قطاع الرعاية الصحية. إن العمل مع الخبراء في هذه التخصصات يمكن أن يعزز من فهم عمل النظام الصحي والتحسينات المطلوبة لنتائج صحية أفضل. والاعتماد على مجال واحد أو انحراف مسار الموارد في بعض الجهات قد لا يؤدي إلى تحقيق الهدف المنشود من الرعاية الصحية. من الان فصاعدا, فإن الجهود الشاملة المتكاملة لمعالجة الأسباب الجذرية لمختلف المشاكل الصحية مع التركيز على الحوكمة الجيدة هي مهمة. تعرض هذه الدراسة مجموعة من الخيارات لتقديم تقنيات حديثة لتصميم وتطوير المناهج بناء على رؤى من مختلف التخصصات للاقتصاد, والسياسات والإدارة. وتتضمن أنشطة التعليم والتعلم المقترحة والمبتكرة مشاركة الطلبة في حوارات السياسات من خلال نظام الإدارة لشبكات السياسات الصحية؛ أنشطة حقلية لتعزيز روابط صناعية طويلة المدى، وفرص مؤسسية للطلبة للتفاعل مع الطلبة في البرامج ذات الصلة من جامعات عالمية أخرى في الدول النامية والمتقدمة، وإشراك الطلبة للحفاظ على سجلات الزيارات والدروس المستفادة للاستخدام مستقبلا لتطوير التعليم المتداخل بين التخصصات. ومن المفترض أن التربية النموذجية لتدريس دورات الصحة العامة منفصلة دون تدخل مع الخبراء/ الطلبة من المجالات المتنوعة قد تنتج المفكرين الروتينين فقط بدلا من قادة الرعاية الصحية, ومفكري النظم والمبدعين.
Open Access user License http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record