Show simple item record

Authorحتاملة، ثامر عبد المهدي
Available date2017-05-30T08:14:12Z
Publication Date2016
Publication NameJournal of College of Sharia & Islamic Studies
CitationJournal of College of Sharia & Islamic Studies, 2016, Vol. 34, No. 2, Pages 350-387.
ISSN5545-2305
URIhttp://www.qu.edu.qa/ar/sharia/media/scientific_magazine.php
URIhttp://hdl.handle.net/10576/5537
Abstractتناولتُ في هذا البحث حال علم الحديث النبوي في تركيا منذ قيام الجمهورية التركية حتى عام 2015م، حيث توصلَّت إلى ركود تدريس الحديث حتى عام 1953م، ثمَّ بلغ الذروة بعد الثمانينات. وقد تنوَّعت مناهج وطرق تدريس الحديث في تركيا بين مدرستين: المدرسة التي تعتمد تدريس المتون القديمة واحترام العلماء وجهودهم في تدريس الحديث، والمدرسة العقلية التي تعتمد المنهج العقلي الذاتي، وبعد عصر الثمانينات بدأت كليات الشريعة والمدارس الشرعية بالانتشار حتى عاد علم الحديث كسابق عهده قديماً، حيث يوجد الآن ما يقارب ستة وثمانين كلية إلهيات
Languagear
Publisherجامعة قطر
Subjectالحديث، علوم
الحديث
الأحاديث النبوية
الحديث -- طرق التدريس
تركيا
Titleدراسة علم الحديث النبوي في تركيا (منذ عام 1924 حتى عام 2015م) عصر الجمهورية
TypeArticle
Pagination350-387
Issue Number2
Volume Number34
Alternative AbstractI undertook in this research the state of Prophetic Hadith in Turkey since the establishment of Turkish Republic until 2015; concluded that there was inactivity of tuition of Prophetic Hadith until the year 1953; reaching climax after the 1980s . Methodologies and approaches of Prophetic Hadith varied into two doctrines;the first doctrine depends on Ancient Corpus, appreciating Scholars and their efforts in tuition Prophetic Hadith; the second is the cognitive doctrine that depends on Cognitive subjective Methodology.After the 1980s, Sharia colleges and schools spread about ,therefore, Prophetic Hadith recurred to its previous era; there are about eighty six Sharia colleges.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record