دور العلاج بالقراءة )bibliotherapy( في بناء وتنمية شخصية الطفل

Show simple item record

Author Ajeeb, Koussay Ibrahim [قصى إبراهيم عجيب] en_US
Available date 2009-11-25T13:02:16Z en_US
Publication Date 2006 en_US
Citation Qatar Univesity Arts Journal, 2006, Vol. 28, Pages 281-308. en_US
URI http://hdl.handle.net/10576/7790 en_US
Abstract يتناول هذا البحث موضوع العلاج بالقراءة (الببليوثيرابيا) ودوره في بناء وتنمية شخصية الطفل. من خلال استعراض شامل للمفاهيم، والمؤسسات التي تتم فيها عمليات العلاج، وفئات المتخصصينِ بالعلاج . مع التركيز على دور امين المكتبة في كل من المكتبات المدرسية والعامة لتأدية مثل هذه الخدمات العلاجية. en_US
Language ar en_US
Publisher Qatar University en_US
Subject Child personality en_US
Subject شخصية الطفل ar
Title دور العلاج بالقراءة )bibliotherapy( في بناء وتنمية شخصية الطفل en_US
Alternative Title Importance of bibliotherapy at building and development child personality ar
Type Article en_US
Pagination 281-308 en_US
Volume Number 28 en_US
Alternative Abstract This study discuss importance and effect of bibliotherapy at building and development child personality. The aouther trying to discuss through this search. The extent practice of this model of therapies, as useful or assistant therapy, and what places are suitable to produce this services , and who they are working with that therapies operation and addition to limitation role libraries specially school libraries and puplic libraries to ensurethe role of these agencies in bibliotherapy for children


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record