Show simple item record

Author Al Buainain, Haifa [هيفاء البوعينين]en_US
Available date 2009-11-25T13:34:35Zen_US
Publication Date 2002en_US
Publication Name Journal of the College of Humanities and Social Sciences
Citation Journal of the College of Humanities and Social Sciences, 2002, No. 25, Pages 7-42.en_US
URI http://hdl.handle.net/10576/8344en_US
Abstract The developmental stages of Qatari Dialect interrogatives and negatives are described in this paper. Four children were included in this study, ranging in age from one year and six months to nine years. According to the stages of interrogation and negation development, the children move in successive steps in their acquisition of the linguistic structures. The investigation is an attempt to contribute further to our understanding of First Language Acquisition processes. Thus, from the data "rulesf1 were written and these were hypothesised as the representation of the child's internal rules for generating utterancesen_US
Language enen_US
Publisher Qatar Universityen_US
Subject English Languageen_US
Subject اللغة الأنجليزيةar
Title Developmental Stages of the Acquisition of Negation and interrogation by Children Native Speakers of Qatari Dialecten_US
Alternative Title مراحل تطور اكتساب الأطفال لصيغ النفي والاستفهام في اللهجة القطريةar
Type Articleen_US
Pagination 7-42en_US
Issue Number 25en_US
Alternative Abstract تصف هذه الدراسة مراحل تطور اكتساب الأطفال لصيغ النفي والاستفهام في اللهجة القطرية . وهي تضم أربعة أطفال تتراوح أعمارهم من سنة وستة أشهر إلى تسعة سنوات . وتبين الدراسة أن الأطفال يكتسبون التراكيب اللغوية (النفي والاستفهام ) في مراحل متتالية ومنضمة. وهذا البحث محاولة لتعزيز مفهومنا / معلوماتنا عن كيفية اكتساب اللغة الأولى. ولهذا تمت كتابة "قوانين " يفترض أنها تمثل القوانين التي يستخدمها الأطفال لاكتساب هذه التراكيب اللغوية (النفي والاستفهام).


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record