Show simple item record

AuthorAl-Buainain, Haifa
Available date2009-11-25T13:34:35Z
Publication Date2002
Publication NameJournal of the College of Humanities and Social Sciences
CitationJournal of the College of Humanities and Social Sciences, 2002, No. 25, Pages 7-42.
URIhttp://hdl.handle.net/10576/8344
AbstractThe developmental stages of Qatari Dialect interrogatives and negatives are described in this paper. Four children were included in this study, ranging in age from one year and six months to nine years. According to the stages of interrogation and negation development, the children move in successive steps in their acquisition of the linguistic structures. The investigation is an attempt to contribute further to our understanding of First Language Acquisition processes. Thus, from the data "rulesf1 were written and these were hypothesised as the representation of the child's internal rules for generating utterances
Languageen
PublisherQatar University
SubjectEnglish Language
Subjectاللغة الأنجليزية
TitleDevelopmental Stages of the Acquisition of Negation and interrogation by Children Native Speakers of Qatari Dialect
Alternative Titleمراحل تطور اكتساب الأطفال لصيغ النفي والاستفهام في اللهجة القطرية
TypeArticle
Pagination7-42
Issue Number25
Alternative Abstractتصف هذه الدراسة مراحل تطور اكتساب الأطفال لصيغ النفي والاستفهام في اللهجة القطرية . وهي تضم أربعة أطفال تتراوح أعمارهم من سنة وستة أشهر إلى تسعة سنوات . وتبين الدراسة أن الأطفال يكتسبون التراكيب اللغوية (النفي والاستفهام ) في مراحل متتالية ومنضمة. وهذا البحث محاولة لتعزيز مفهومنا / معلوماتنا عن كيفية اكتساب اللغة الأولى. ولهذا تمت كتابة "قوانين " يفترض أنها تمثل القوانين التي يستخدمها الأطفال لاكتساب هذه التراكيب اللغوية (النفي والاستفهام).


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record