• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Novel Dynamic Power Balancing Solution for Minimization Overdesigning in Military Aircraft Power System Architecture

    Thumbnail
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Rahman, Syed
    Ghering, Jonathan
    Khan, Irfan A
    Tariq, Mohd
    Kalam, Akhtar
    Iqbal, Atif
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In the existing power system architecture of military aircraft (such as F-35), electrical loads are fed from two 270V-HVDC buses. These two HVDC buses are completely isolated from each other. In existing architecture, there is no possibility of power transfer between the two buses. This inability reflects as overdesigning of the system to meet the dynamic loads and possible power quality deterioration during operation (occurring due to unequal loading of the two HVDC buses). This paper attempts to address this inability by introducing the concept of dynamic power balancing between the buses. As military aircraft design criteria are sensitive to weight and size, the introduction of the proposed feature must not add additional weight to the system. To ensure this, the authors have studied the existing architecture and have attempted to replace the two 270V to 28V Dual-Active Bridge (DAB) converter (used for charging the 28V battery) with the proposed Triple-Active Bridge (TAB) converter. This converter must be capable of achieving power balancing in addition to the conventional 28V battery charging operation. To achieve this, a modulation strategy to achieve bidirectional power flow and soft-switching is also discussed. Simulation results verifying the feasibility of the proposed converter and control are also presented.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/IECON48115.2021.9589867
    http://hdl.handle.net/10576/27426
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2840‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video