عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفBhuian, Shahid N.
المؤلفRichard, Orlando C.
المؤلفShamma, Hamed M.
تاريخ الإتاحة2023-12-28T10:44:50Z
تاريخ النشر2012-10-16
اسم المنشورJournal for International Business and Entrepreneurship Development
المعرّفhttp://dx.doi.org/10.1504/JIBED.2012.049797
الاقتباسBhuian, S. N., Richard, O. C., & Shamma, H. M. (2012). Entrepreneurial orientation and organisational performance: the role of managerial traits. Journal for International Business and Entrepreneurship Development, 6(3-4), 203-223.
الرقم المعياري الدولي للكتاب1549-9324
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/50665
الملخصThis study addresses how entrepreneurial orientation (EO) mediates the relationships between four managerial traits – need for achievement, tolerance for ambiguity, conformity, and individualism – and organisational performance. The study context is the banking industry in Jordan. An examination of a sample of 262 bank branch managers supports our contention that EO serves as a mediating factor. Organisational performance is more strongly and directly impacted by EO than managerial traits although both are predictors.
اللغةen
الناشرInderscience
الموضوعmanagerial traits
entrepreneurship
entrepreneurial orientation
organisation performance
Jordan
العنوانEntrepreneurial orientation and organizational performance: The role of managerial traits
النوعArticle
الصفحات203-223
رقم المجلد6
ESSN1747-6763


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة