• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
تصفح حسب الموضوع 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • تصفح حسب الموضوع
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • تصفح حسب الموضوع
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تصفح حسب الموضوع "L2 English"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    فرز حسب:

    طلب:

    النتائج:

    السجلات المعروضة 1 -- 4 من 4

    • العنوان
    • تاريخ الاصدار
    • تاريخ الإرسال
    • تصاعدي
    • تنازلي
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Thumbnail

        Building an Annotated L1 Arabic/L2 English Bilingual Writer Corpus: The Qatari Corpus of Argumentative Writing (QCAW) 

        Ahmed, Abdelhamid M.; Zhang, Xiao; Rezk, Lameya M.; Zaghouani, Wajdi ( De Gruyter , 2024 , Article)
        The study presents the creation of the Qatari Corpus of Argumentative Writing (QCAW) as an annotated L1 Arabic and L2 English bilingual writer corpus. It comprises 200,000 tokens of argumentative writing by Qatari university ...
      • Thumbnail

        Qatari student writers’ metalinguistic understanding of transitions in L2 English written argument 

        Myhill, Debra; Ahmed, Abdelhamid M.; Abdollahzadeh, Esmaeel; Rezk, Lameya M. ( Taylor and Francis Group , 2024 , Article)
        Research in metadiscourse has foregrounded the multiple ways in which writers build a relationship with readers through internal dis¬course. Yet, few studies consider the relationship between the texts writers create and ...
      • Thumbnail

        Students’ voice in L2 English writing: A systematic review of literature 

        Abdelhamid M., Ahmed; Zhang, Xiao ( Elsevier , 2023 , Article)
        The present systematic review assessed the existing and growing literature in metadiscourse and L2 English writing by focusing on using voice in students' writing. Empirical studies in this field were retrieved and coded ...
      • Thumbnail

        Transition markers in Qatari university students' argumentative writing: A cross-linguistic analysis of L1 Arabic and L2 English 

        Abdelhamid M., Ahmed; Zhang, Xiao; Rezk, Lameya M.; Pearson, William S. ( Elsevier , 2023 , Article)
        The current cross-linguistic study compares university students' use of transition markers (addition, compare/contrast, and consequence markers) in their L1 Arabic and L2 English argumentative writing. It also explores ...

        مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

        اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
        اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

         

         

        الصفحة الرئيسية

        أرسل عملك التابع لجامعة قطر

        تصفح

        محتويات مركز المجموعات الرقمية
          الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

        حسابي

        تسجيل الدخول

        مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

        اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
        اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر