Making the case for a digital lawyering framework in legal education
المؤلف | Thanaraj, Ann |
تاريخ الإتاحة | 2018-09-11T06:42:46Z |
تاريخ النشر | 2017-07 |
اسم المنشور | International Review of Law |
المعرّف | http://dx.doi.org/10.5339/irl.2017.17 |
الاقتباس | Thanaraj A. Making the case for a digital lawyering framework in legal education, International Review of Law 2017:17. pp 1–21 |
الرقم المعياري الدولي للكتاب | 2223-859X |
الملخص | In 2015, in a practice report on lawyering in a digital age published in the International Journal of Clinical Legal Education, the author and colleague Michael Sales made a modest proposal that could make law graduates more capable of serving their clients in a modernised and efficient manner. It was proposed that, in addition to offering law clinics and other forms of experiential activities, law schools could adopt a digital lawyering skills framework as part of their curricula to teach students how to use technology to assist in the delivery of legal services. The author submits in this article that digital lawyering skills will assist law students in learning core competencies needed in an increasingly technological profession whilst increasing the availability and convenience of legal services. The author therefore proposes to law schools and legal education regulators that they consider a consultative digital lawyering framework that could be subject to further review in the future. The framework is currently being utilized in a second-year Lawyers’ Skills module taught by the author, and it has been revised intuitively and through feedback after each lesson. The proposed framework in this paper is in its final version. |
اللغة | en |
الناشر | Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) |
الموضوع | Digital lawyering framework technology legal education virtual law clinics |
العنوان البديل | إبراز أهمية إطار عمل رقمي للمحاماة في التعليم القانوني |
النوع | Article |
الصفحات | 1-21 |
رقم العدد | 3 |
رقم المجلد | 2017 |
الملخص البديل | نُشر تقريرٌ في عام 2015 عن ممارسات مهنة المحاماة في العصر الرقمي في المجلة الدولية للتعليم القانوني العيادي، قدم المؤلف والزميل/ مايكل ساليس اقتراحًا متواضعًا من شأنه أن يجعل خريجي الكليات المتخصصة في القانون أكثر قدرة على خدمة موكليهم بطريقة حديثة وفعّالة. واقترح الزميل أنه بجانب أهمية توفير عيادات قانونية وغيرها من الأنشطة التجريبية، يتعين على كليات الحقوق اعتماد إطار لمهارات المحاماة الرقمية كجزء من مناهجها لتعليم الطلاب كيفية استخدام التقنية للمساعدة في تقديم الخدمات القانونية. ويدفع المؤلف في هذه المقالة بأن مهارات المحاماة الرقمية من شأنها مساعدة طلاب ودارسي القانون في تعلم الكفاءات الأساسية اللازمة في مهنة يتزايد الاعتماد فيها على التقنية مع زيادة توافر الخدمات القانونية وملاءمتها. وعليه، يقترح المؤلف على كليات الحقوق وهيئات تنظيم التعليم القانوني النظر في اعتماد إطار استشاري رقمي للمحاماة والقضايا، والذي من شأنه أن يخضع للمزيد من المراجعات في المستقبل. ويُستخدم هذا الإطار حاليًا في نموذج مهارات المحامين للسنة الثانية والذي يدرسه كاتب المقال، ولقد تم تنقيحه من خلال الأفكار الحدسية والتعليقات التي تعقب كل محاضرة. وتستعرض هذه الورقة البحثية الإطار المقترح في صيغته النهائية |
الملفات في هذه التسجيلة
هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية
-
2017 - Volume 2017 - Issue 3 [13 items ]