عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفHossain I.
المؤلفSaqib N.U.
المؤلفHaq M.M.
تاريخ الإتاحة2020-02-24T08:57:11Z
تاريخ النشر2018
اسم المنشورEconomics Letters
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب1651765
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1016/j.econlet.2018.08.037
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/12962
الملخصThis study explores to what extent scale heterogeneity (i.e., varying standard deviation of the errors across consumers) is important in air travel choice using data from a stated preference discrete choice experiment. We used generalized mixed logit model (GMIXL) that nests scale and taste heterogeneity in the context of air travel ticket choice. We found empirical evidence of the importance of often-neglected scale heterogeneity along with pre-dominant taste heterogeneity. The findings suggests that it is important to account for various forms of heterogeneity with GMIXL to model air travel demand to identify variety of consumer segments, which has implications for airline optimal menu of ticket offerings and pricing strategies.
راعي المشروعThis work was supported in part by the Qatar National Research Fund, Qatar (grant number YSREP 1-002-5-001 ). We thank Denzil Fiebig and anonymous reviewer for their helpful comments.
اللغةen
الناشرElsevier B.V.
الموضوعAir travel
Choice experiment
Generalized logit
Scale heterogeneity
العنوانScale heterogeneity in discrete choice experiment: An application of generalized mixed logit model in air travel choice
النوعArticle
الصفحات85 - 88
رقم المجلد172
dc.accessType Abstract Only


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة