عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفOsmani M.
المؤلفWeerakkody V.
المؤلفHindi N.
المؤلفEldabi T.
تاريخ الإتاحة2020-04-05T10:53:23Z
تاريخ النشر2019
اسم المنشورJournal of Education for Business
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب8832323
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1080/08832323.2018.1545629
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/13843
الملخصWhile higher education institutes attempt to adapt their curricula to cope with national employability strategies, there remain some significant variations between what employers want and the attributes possessed by new graduates. Using a systematic review of literature and focused scanning of the job market, the authors aimed to contribute to the debate by mapping and contrasting the rankings of graduate attributes among academic and practitioner communities. The study focuses on 2 sectors from the United Kingdom. - 2018, - 2018 Taylor & Francis Group, LLC.
راعي المشروعThis publication was made possible by NPRP grant number 7-1534-5-231 from the Qatar National Research Fund (a member of Qatar Foundation). The findings achieved herein are solely the responsibility of the authors.
اللغةen
الناشرTaylor and Francis Ltd.
الموضوعemployability
employability skills mapping
Graduate attributes
job markets
العنوانGraduates employability skills: A review of literature against market demand
النوعArticle
الصفحات423-432
رقم العدد7
رقم المجلد94
dc.accessType Abstract Only


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة