• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
بحث بسيط 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • برنامج متطلبات الجامعة
  • بحث بسيط
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • برنامج متطلبات الجامعة
  • بحث بسيط
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بحث بسيط

    إظهار التصفية المتقدمةإخفاء التصفية المتقدمة

    التصفيات

    استخدم التصفيات لتنقيح نتائج البحث .

    السجلات المعروضة 1 -- 5 من 5

    • خيارات الفرز:
    • الصلة
    • العنوان تصاعدياً
    • العنوان تنازلياً
    • تاريخ الإصدار تصاعدياً
    • تاريخ النشر تنازلياً
    • النتائج لكل صفحة:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Transition markers in Qatari university students' argumentative writing: A cross-linguistic analysis of L1 Arabic and L2 English 

    Abdelhamid M., Ahmed; Zhang, Xiao; Rezk, Lameya M.; Pearson, William S. ( Elsevier , 2023 , Article)
    The current cross-linguistic study compares university students' use of transition markers (addition, compare/contrast, and consequence markers) in their L1 Arabic and L2 English argumentative writing. It also explores ...
    Thumbnail

    Qatari student writers’ metalinguistic understanding of transitions in L2 English written argument 

    Myhill, Debra; Ahmed, Abdelhamid M.; Abdollahzadeh, Esmaeel; Rezk, Lameya M. ( Taylor and Francis Group , 2024 , Article)
    Research in metadiscourse has foregrounded the multiple ways in which writers build a relationship with readers through internal dis¬course. Yet, few studies consider the relationship between the texts writers create and ...
    Thumbnail

    Building an Annotated L1 Arabic/L2 English Bilingual Writer Corpus: The Qatari Corpus of Argumentative Writing (QCAW) 

    Ahmed, Abdelhamid M.; Zhang, Xiao; Rezk, Lameya M.; Zaghouani, Wajdi ( De Gruyter , 2024 , Article)
    The study presents the creation of the Qatari Corpus of Argumentative Writing (QCAW) as an annotated L1 Arabic and L2 English bilingual writer corpus. It comprises 200,000 tokens of argumentative writing by Qatari university ...
    Thumbnail

    University students’ use and metalinguistic understanding of code glosses: A cross-linguistic study of students’ L1 Arabic and L2 English argumentative writing 

    Ahmed, Abdelhamid M.; Rezk, Lameya M. ( Elsevier , 2025 , Article)
    This study investigates the use of interactive metadiscourse markers, known as code glosses, in argumentative texts produced by Qatari university students writing in both their L1 Arabic and L2 English. An analysis of 390 ...
    Thumbnail

    Metadiscourse studies in written L2 English in the MENA region: A systematic review of literature 

    Benraiss, Khalid; Ahmed, Abdelhamid M.; Rezk, Lameya M. ( Elsevier , 2025 , Article Review)
    This systematic review critically examines metadiscourse research in the MENA region, addressing its underrepresentation on the global stage. By analysing 19 out of 964 identified studies, the review highlights the ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    اكتشف

    المؤلف
    • Rezk, Lameya M. (5)
    • Ahmed, Abdelhamid M. (4) Abdelhamid M., Ahmed (1) Abdollahzadeh, Esmaeel (1) ... عرض المزيد
    النوع
      Article (4) Article Review (1)
    الموضوع
      L1 Arabic (3) L2 English (3) Metadiscourse (3) Metalinguistic understanding (3) ... عرض المزيد
    تاريخ النشر
      2024 (2) 2025 (2) 2023 (1)
    Accessioned Date
      2024 (2) 2025 (2) 2023 (1)
    يحتوي على ملفات
      نعم (5)

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر