عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفKaplanidou, Kyriaki
المؤلفAl-Emadi, Ahmed
المؤلفTriantafyllidis, Stavros
المؤلفSagas, Michael
المؤلفDiop, Abdoulaye
تاريخ الإتاحة2021-07-01T05:48:07Z
تاريخ النشر2016
اسم المنشورTourism Review International
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب1544-2721
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.3727/154427216X14724915340125
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/20904
الملخصThis study examined how awareness levels of hosting the 2022 World Cup in Qatar changed perceptions of Qatar's destination image, country character, and neighboring destinations' images. Data were collected through Amazon Mechanical Turk, an online consumer panel comprised of people residing in the US with an Amazon.com account and willing to participate in the surveys. The results revealed that higher awareness of the 2022 World Cup being hosted in Qatar improved host destination image perceptions, selective regional country perceptions, country character and relevant behaviors to either travel to Qatar for vacation, for interest to travel to attend the event, or to watch the event on TV. Implications involve strategies to create higher awareness for the destination using the mega-sport event platform for promotions.
اللغةen
الناشرCognizant Communication Corporation
الموضوع2022 Qatar
Country character
Destination image
Tourism
World Cup
العنوانQatar World Cup 2022: Awareness of the event and its impact on destination and country character perceptions in the US tourism market
النوعArticle
الصفحات143-153
رقم العدد2-3
رقم المجلد20


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة