عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفGhaida, Rania Abou
المؤلفOusama, A. A.
المؤلفHammami, Helmi
المؤلفShreim, Obied
تاريخ الإتاحة2021-09-07T06:16:15Z
تاريخ النشر2016
اسم المنشورInternational Journal of Knowledge Management Studies
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب17438268
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1504/IJKMS.2016.080225
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/22774
الملخصThis paper examines the perception of users on the value relevance of intellectual capital (IC) information for decision-making. The data were collected through questionnaires distributed to Qatari companies. The paper found that users perceive that IC information, internal capital information, and external capital information are relevant for decision-making. Thus, it has value relevance. Human capital was not perceived as relevant. The findings are useful for companies to better understand the needs of information users. They assist regulatory bodies in Qatar towards developing guidelines and standards for better corporate disclosure of IC, thereby helping in decision-making. This is the first research that examines the value relevance of IC information in Qatar. 2016 Inderscience Enterprises Ltd.
اللغةen
الناشرInderscience Publishers
الموضوعDecision-making
Importance
Intellectual capital
Qatar
Usefulness
Users
Value relevance
العنوانDo users in Qatar perceive intellectual capital information to be value relevant for decision-making purposes?
النوعConference Paper
الصفحات36-52
رقم العدد2-Jan
رقم المجلد7
dc.accessType Abstract Only


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة