• English
    • العربية
  • العربية
  • Login
  • QU
  • QU Library
  •  Home
  • Communities & Collections
  • About QSpace
    • Vision & Mission
  • Help
    • Item Submission
    • Publisher policies
    • User guides
      • QSpace Browsing
      • QSpace Searching (Simple & Advanced Search)
      • QSpace Item Submission
      • QSpace Glossary
Browsing Journal of the Educational Research Center - [From 1992 TO 2005] by Subject 
  •   Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Ceased Journals
  • Journal of the Educational Research Center - [From 1992 TO 2005]
  • Browsing Journal of the Educational Research Center - [From 1992 TO 2005] by Subject
  • Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Ceased Journals
  • Journal of the Educational Research Center - [From 1992 TO 2005]
  • Browsing Journal of the Educational Research Center - [From 1992 TO 2005] by Subject
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browsing Journal of the Educational Research Center - [From 1992 TO 2005] by Subject "General Education"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Sort by:

    Order:

    Results:

    Now showing items 1-3 of 3

    • title
    • publication date
    • submit date
    • ascending
    • descending
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Thumbnail

        السعة المكانية والإضاءة والتهوية الخاصة بحجرات الأقسام العلمية والأدبية في مدارس التعليم العام بدولة الكويت الوضع الحاضر ، وما يجب أن يكون مستقبلا 

        Al Gabre, Zenab [زينب علي الجبر] ( Qatar University , 1997 , Article)
        هدفت الدراسة إلي التعرف على حجم الفجوة الموجودة بين الوضع الحالي وما يجب أن يكون عليه فيما يتعلق بتوافر الشروط الفنية والصحية المتعلقة بسعة وإضاءة وتهوية حجرات الأقسام العلمية والأدبية في مدارس التعليم العام تبعا لسنوات ...
      • Thumbnail

        دراسة تحليلية تقويمية لكتاب الأحياء للصف العاشر الأساسي في المدارس الأردنية 

        Abdulla, Mohamed Abdulla; Anaiza, Mahir Ibrahim; العبد الله, عبد الله محمد; عنيزة, ماهر إبراهيم ( Qatar University , 1994 , Article)
        هدفت هذه الدراسة إلى تحليل كتاب الأحياء للصف العاشر الأساسي في الأردن الذي بدأ التدريس به للعام الدراسي ١٩٩٣ م / ١٩٩٤م، وإجراء عملية تحليلية تقويمية لجوانب هامة من الكتاب، حيث تناولت الدراسة الخصائص العامة للكتاب، وانقرائيته، ...
      • Thumbnail

        مجموعات التقوية بين النظرية والتطبيق : دراسة ميدانية على مدارس التعليم العام في مدينة الهفوف بمنطقة الإحساء بالمملكة العربية السعودية 

        Madani, Omar Muhammed [عمر محمد مدني]; Al Nagi, Mohamed Abdullah [محمد عبد الله الناجي]; Al Shami, Ibrahim Abdullah [ابراهيم عبد الله الشامي] ( Qatar University , 1993 , Article)
        أجريت هذه الدراسة لكي تقارن بين واقع مجموعات التقوية (م. ت) في مدارس التعليم العام في مدينة الهفوف بالمملكة العربية السعودية، وبين الأسس النظرية النفسية والتربوية للتعليم الترميمي (العلاجي) باعتبار مجموعات التقوية أحد ...

        Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

        Contact Us
        Contact Us | QU

         

         

        Home

        Submit your QU affiliated work

        Browse

        All of Digital Hub
          Communities & Collections Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher
        This Collection
          Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher

        My Account

        Login

        About QSpace

        Vision & Mission

        Help

        Item Submission Publisher policies

        Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

        Contact Us
        Contact Us | QU