Search
Now showing items 1-10 of 10
Yemen: Unsettled Media for an Unsettled Country
(
Open Book Publishers
, 2021 , Book chapter)
Throughout history, successive governments in Yemen have realized the importance of the media. Consequently, they have tightened the grip on the media by imposing a monopoly on ownership and by selecting editors-in-chief ...
The virus of the ‘others’? Corona and discursive othering in Arab media
(
Intellect
, 2021 , Article)
The spread of fear of the coronavirus and related insecurities around the pandemic have fuelled nationalist and increased exclusionary tendencies in countries all over the world. In North America, for instance, anti-Asian ...
Cultivating Creativity of Graphic Design and Multimedia Students: The Perceptions of Arab Faculty and Experts
(
SAGE Publications
, 2021 , Article)
While a consensus has emerged on the importance of creativity in graphic design and multimedia field, little systematic research has attempted to understand its facilitators or inhibitors in the graphic and multimedia ...
استخدامات وسائل الاتصال الحديثة والتقليدية وتأثيراتها المحتملة: دراسة استكشافية على عينة عمدية من الجمهور العربي
(
Qatar University Press
, 2021 , Poster)
سعت الدراسة إلى رصد مظاهر الاتصال والتواصل في عصر المعلومات اللحظية، والتأثيرات المتبادلة بين وسائل الاتصال الجديدة والقديمة، وذلك بالتطبيق على عينة بلغت 400 مستجيبا ومستجيبة من الجمهور العربي راوحت أعمارهم بين 20 وأكثر ...
معالجة الصحافة الإلكترونية اليمنية لجائحة كورونا: دراسة تحليلية
(2021 , Article)
سعت هذه الدراسة إلى تقصي أساليب تعاطي الصحافة اليمنية الإلكترونية مع جائحة كورونا (كوفيد-19)، وذلك بالتطبيق على أربعة مواقع إلكترونية، تمثل أهم القوى السياسية الفاعلة على الساحة اليمنية، هي: الثورة نت بنسختيها الصادرتين ...
مصداقية وفاعلية الاتصال الرقمي أثناء الازمات دراسة تطبيقية على جائحة كورونا في قطر
(
Qatar University Press
, 2021 , Poster)
"تزداد الحاجة للاتصال أثناء الازمات خاصة الأزمات الجديدة، وهو ما ينطبق على جائحة كورونا التي تعد مثالًا واختبارًا واضحًا لطبيعة ودور الإعلام الرقمي سواء كان في المواقع الإلكترونية، أو في منصات التواصل الاجتماعي، أو التطبيقات ...
The discursive representation of islam and muslims in the british tabloid press
(
Intellect Publishers of Original Thinking
, 2021 , Article)
This article employs Critical Discourse Analysis (CDA) on a sample from British tabloid newspapers to unearth the representation of Islam and Muslims. It attempts to unpack the evolving discursive language and its impact ...
Global Media Ethics and the Digital Revolution
(
Taylor and Francis
, 2021 , Book)
This edited book aims at responding to the challenges posed by the speedy developments in satellite TV and digital technologies. It attempts at addressing media ethics from a global perspective and discusses how we can ...
Tunisia: The Transformative Media Landscape after the Revolution
(
Open Book Publishers
, 2021 , Book chapter)
The media landscape in Tunisia has witnessed significant transformations since the revolution of 14 January 2011. After decades of being direct controlled and tightly monitored by the dictatorial regimes of Bourguiba and ...
Broadcasting and national identity construction in Qatar: The case of Al-Rayyan TV
(
Intellect Publishers of Original Thinking
, 2021 , Article)
This research sought to study the contents of Al-Rayyan TV programmes and their relationship to the construction of national identity in Qatar, a task this channel has taken as an editorial line since its inception in 2012. ...