عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفAl-Azzam, Moh'd
المؤلفCharfeddine, Lanouar
تاريخ الإتاحة2022-12-27T08:14:14Z
تاريخ النشر2022
اسم المنشورEconomics Letters
المصدرScopus
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1016/j.econlet.2022.110634
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/37630
الملخصBuilding on the theory of information asymmetry, we investigate the impact of conventional banking versus the impact of microfinance on new entrepreneurship. We use a panel dataset collected from 49 developing countries between 2003 and 2018 and apply a random effects linear regression model with endogenous sample selection. We show, among other results, that conventional banking has no direct impact on new entrepreneurship. In contrast to conventional banking, microfinance appears to promote the growth of new entrepreneurship. However, as the conventional banking sector grows, the positive impact of microfinance on new entrepreneurship diminishes. 2022 Elsevier B.V.
اللغةen
الناشرElsevier
الموضوعAsymmetric information
Conventional banking
Early stage entrepreneurship
Microfinance
العنوانFinancing new entrepreneurship: Credit or microcredit?
النوعArticle
رقم المجلد216


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة