Show simple item record

Authorالصويعي، أحد شليبك
Available date2016-04-03T11:20:19Z
Publication Date2013
Publication NameJournal of College of Sharia & Islamic Studiesen_US
Citationالصويعي، أحد شليبك، حكم العقد على الحامل من الزنا بمن زنا بها، مجلة كلية الشريعة والدراسات الإسلامية، 2013، المجلد 31، العدد 1، جامعة قطر، ص: 141-186
ISSN5545-2305
URIhttp://hdl.handle.net/10576/4313
Abstractيتناول هذا البحث مسألة مهمة وهي: (حكم العقد على الحامل من الزنا)، وهي من المسائل التي يكثر فيها السؤال، خصوصا بين الأقليات الإسلامية في البلاد الغربية، وقد تم تقسيم هذا البحث إلى تمهيد: بين فيه الباحث تعريف الزنى وحكمه، وحكمة تحريمه، وثلاثة مباحث: المبحث الأول: العقد على الحامل من الزنى، وفي المبحث الثاني: العقد على الحامل من الزنى من الزاني نفسه، وفي المبحث الثالث: نسب ولد الزنى واستلحاقه وذكر في هذه المباحث الثلاثة اختلاف الفقهاء وأدلتهم، مع مناقشة الأدلة، والترجيح بين الأقوال وقد توصل الباحث إلى أنه لا يجوز لغير الزاني العقد على الحامل، حق تتوب، وتضع حملها، وأنه يجوز نكاح الحامل من الزنى بمن زنى بها، والى عدم لحوق ولد الزنى بالزاني، وان استلحقه الزاني، إذا كانت المرني بها ذات زوج ولم ينفه الزوج، وانما يلحق للزوج صاحب الفراش .
Languagear
Publisherجامعة قطر
Subjectالزنا.
Subjectالزنا (فقه إسلامي)
Subjectالزنا (القانون الإسلامي)
Titleحكم العقد على الحامل من الزنا بمن زنا بها
TypeArticle
Issue Number1
Volume Number31
Alternative AbstractResearch Summary: Rule of contract of pregnant woman from adultery This paper deals with an important issue, namely: (Rule of contract of pregnant woman from adultery), one of the issues that people always ask, especially among Muslim minorities in Western countries. This research has been divided into :Introduction which's containing the definition of adultery, its rules, and the wisdom of prohibition. And three sections: The first subject: discusses the rules of contract on pregnant woman from adultery. The second subject: discusses the ruling of contract on pregnant woman from adultery by adulterer himself. The third subject is dealing with the illegitimate child ratios. The researcher mentioned the differences between the jurists in these issues, their evidence with the discussion of their evidence, and the show the preferred opinion. The researcher concluded that it is not permissible for a non adulterer to marry the woman until repent, and gives birth, and it is permissible to marry a pregnant adultery with who committed adultery with her, and not join the illegitimate child with adulterer, if adultery woman has a husband did not reject the child.


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record