• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • برنامج متطلبات الجامعة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • عمادة الدراسات العامة
  • برنامج متطلبات الجامعة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Transition markers in Qatari university students' argumentative writing: A cross-linguistic analysis of L1 Arabic and L2 English

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    Main article (1.741Mb)
    التاريخ
    2023-12-31
    المؤلف
    Abdelhamid M., Ahmed
    Zhang, Xiao
    Rezk, Lameya M.
    Pearson, William S.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The current cross-linguistic study compares university students' use of transition markers (addition, compare/contrast, and consequence markers) in their L1 Arabic and L2 English argumentative writing. It also explores students' metalinguistic understanding of transition markers (TMs) through writing conversation interviews. We analysed the Qatari Corpus of Argumentative Writing (QCAW), which comprises 390 texts in L1 Arabic and L2 English written by the same Qatari undergraduate students. Using Hyland's (2005) model of metadiscourse, the findings revealed that frequencies of transition marker use among less proficient L2 English writers were closer to L1 Arabic. Based on the results of a writing proficiency test, low-proficiency students transferred overt strategies to signal transitions, supported by the interview findings. Interestingly, students with an average L2 English proficiency exhibited a greater variety in TMs. In contrast, higher-proficiency writers tended to use more complex and subtler means to indicate textual transitions. The students used TMs for different purposes. Lack of knowledge and writing under controlled conditions inhibited some participants from using TMs. The paper concludes with pedagogical implications for teaching and assessing TMs.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2215039023000024
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.amper.2023.100110
    http://hdl.handle.net/10576/44011
    المجموعات
    • برنامج متطلبات الجامعة [‎42‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video