Show simple item record

AuthorAl-Emadi, Darwish
AuthorAl-Emadi, Ahmed
AuthorDiop, Abdoulaye
AuthorTrung Le, Kien
AuthorKimmel, Linda
AuthorWittrock, Jill
AuthorZikri, Sara
AuthorAl Bloshi, Amina
Available date2016-07-18T10:20:30Z
Publication Date2015-03
Publication NameThe Social and Economic Survey Research Institute
URIhttp://hdl.handle.net/10576/4671
AbstractThis report examines the views of students, teachers and administrators toward K-12 education in Qatar. It is based on results from the Qatar Education Study (QES), which is a series of surveys conducted by the Social and Economic Survey Research Institute (SESRI) in December 2012. In the spring of 2014 the school operators in each of the original 39 schools that participated in the QES were asked to complete a Supplemental Facilities Questionnaire (SFQ) to enhance information collected in the original QES.
Languageen_ar
PublisherThe Social and Economic Survey Research Institute, Qatar University.
SubjectEducation -- Qatar
Schools -- Qatar
Education - parental involvement.
TitleQATAR EDUCATION STUDY : Facilities Report 2012
Alternative Titleدراسة التعليم في قطر : دليل المرافق 2012
TypeReport
Pagination1-84
Alternative Abstractيتناول هذا التقرير أراء الطالب والمعلمين والإداريين حول التعليم من الروضة إلى الصف 12 في دولة قطر. يعتمد هذا التقرير على نتائج دراسة التعليم في قطر وهي سلسلة من الدراسات المسحية قام بها معهد البحوث االجتماعية والاقتصادية المسحية في شهر ديسمبر من عام 2012 .وفي ربيع 2014 طلب من أصحاب تراخيص المدارس الـ 39 األصلية التي شاركت في دراسة التعليم في قطر تعبئة استبيان تكميلي خاص بالمرافق لتعزيز المعلومات التي تم جمعها في الدراسة الأصلية للتعليم في قطر. وقد شمل االستبيان إجمالا أكثر من 4200 مشارك من 39 مدرسة إعدادية وثانوية .
dc.accessType Open Access


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record