Show simple item record

AuthorAl-Sulaiti, Khalid I.
AuthorAl-Sulaiti, Ibrahim K.
Available date2023-11-28T05:50:29Z
Publication Date2023
ISBN978-992-716-732-4
URIhttp://hdl.handle.net/10576/49727
AbstractRecent literature has shown that numerous past studies have examined the effects of service quality, brand image and product features with country-of-origin (COO) effects as customers pay attention to specific service evaluation. This book is a rare work exploring service evaluation with country-of-origin effects. Well-known international researchers with cultural diversities have written various chapters that define the relationship between service quality, brand image, and service evaluation concerning country-of-origin effects to address customer satisfaction. The COO effect also describes bias of a specific nationality, which refers to consumers' psychology and the perceived value that influences the decision based on innovative service. Customers consider the impact of COO and service evaluation associated with a specific service. This work contributes to scientific knowledge on international marketing that describes country-of-origin, which influences consumers' decisions on service quality. The COO effect shows that end consumers decide on service quality and brand features. Service evaluation and the COO effect stimulate service quality and performance. Accordingly, brand features, service quality, and the COO effect promote consumers' perceptions and decision-making beyond their conscious control. The innovative models examine different factors of service evaluation. The work's generalizability supports insight into future research directions for various regions worldwide.
Languageen
PublisherQatar University Press
SubjectConsumers Attitudes -- Case studies
Consumers’ preferences -- Case studies
Service industries -- Evaluation -- Case studies
Marks of origin -- Case studies
TitleCOUNTRY OF ORIGIN EFFECTS ON SERVICE EVALUATION
Alternative Titleتأثيرات بلد المنشأ على تقييم الخدمات
TypeBook
Pagination1-234
Alternative Abstractأظهرت الأدبيات الحديثة عناية العديد من الدراسات السابقة بدراسة آثار جودة الخدمة، وصورة العلامة التجارية، وميزات المنتج، وعلاقتها بتأثيرات بلد المنشأ؛ حيث يولي العملاء اهتمامًا ببلد منشأ سلعةٍ أو منتجٍ ما؛ لتقييم خدمة معينة. هذا الكتاب عمل فريدٌ في بابه، يستكشف تأثيرات بلد المنشأ على تقييم الخدمات، وقد شارك فيه باحثون دوليون مشهورون من خلفيات ثقافية متنوعة؛ حيث أنتجت قرائحهم فصول هذا الكتاب؛ بغية تحديد طبيعة العلاقة بين جودة الخدمة وصورة العلامة التجارية، وتقييم الخدمة، فيما يتعلق بتأثيرات بلد المنشأ لمعالجة رضا العملاء. كما يُحيل تأثير بلد المنشأ إلى التحيز لجنسية معينة، بما يشير إلى الحالة النفسية لدى المستهلك والقيمة المتصورة التي تؤثر على قراره، بناءً على الخدمة المبتكرة؛ حيث إن العملاء غالبًا ما يتأثرون في هذا الجانب ببلد المنشأ وتقييم الخدمة المرتبطة بخدمة أو سلعة معينة. يسهم هذا الكتاب المحرر في بناء ركيزة معرفية لدى القراء والمعنيين حول التسويق الدولي الذي يركز على مسألة بلد المنشأ؛ حتى يؤثر على قرارات المستهلكين بشأن جودة الخدمة. يتكشّف من خلال دراسة تأثير بلد المنشأ كون المستهلكين يقررون جودة الخدمة وميزات العلامة التجارية؛ فتقييم الخدمة وتأثير بلد المنشأ لهما دور جليّ في تحفيز جودة الخدمة والأداء. ووفقًا لذلك، تعمل ميزات العلامة التجارية وجودة الخدمة وتأثير بلد المنشأ على تعزيز تصورات المستهلكين واتخاذ قراراتهم خارج نطاق إرادتهم. كما يتضح أن النماذج المبتكرة تدرس عوامل مختلفة لتقييم الخدمة. ويدعم نشر هذا العمل وتعميم نتائجه صقل نظرة ثاقبة لاتجاهات البحث المستقبلية في هذا الميدان لمختلف المناطق في شتى بقاع العالم.
Authorالسليطي, خالد بن إبراهيم
Authorالسليطي, إبراهيم بن خالد
EISBN978-992-716-733-1


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

  • Books [‎18‎ items ]

Show simple item record