Show simple item record

Authorغنيم, عزيز
Available date2023-12-24T06:59:16Z
Publication Date2024
Publication NameThe Sixth Youth Research Forum 2024
URIhttp://hdl.handle.net/10576/50508
Abstractأصبح استخدام التقنيات الحديثة في مجال التدريس بالمؤسسات التعليمية مدخلا من المداخل الأساسية للتدبير البيداغوجي ورهانا من رهانات تجويد الممارسات المتمثلة في تطوير الكفايات لدى المتعلمات والمتعلمين، وذلك من خلال التوظيف الأمثل والمدروس لهذه التقنيات سواء داخل الفصل أو خارجه. ويحاول هذا الملصق تسليط الضوء على تقنية الفصل المعكوس باعتبارها شكلا من أشكال استعمال التكنولوجيا الحديثة في التدريس، وذلك عبر الوقوف عند تعريف ونشأة الفصل المعكوس وكذلك الخطوات الديداكتيكية والمراحل البيداغوجية للتعليم الافتراضي المعكوس.
Languagear
PublisherQatar University Young Scientists Center - Qatar University
Subjectالابتكارات التربوية
التجديدات البيداغوجية
بيداغوجيا الفصول المعكوسة
الفصول الافتراضية المعكوسة
Titleالابتكارات التربوية والتجديدات البيداغوجية في خدمة الممارسات التعليمية: الفصول الافتراضية المعكوسة نموذجا
Alternative TitleEducational innovations and pedagogical renovations in the service of educational practices: reversed virtual classes
TypeConference Paper
Alternative AbstractThe use of modern teaching techniques in educational institutions has become one of the basic entrances to pedagogical management and a bet on the enhancement of the practices of developing skills among learners and learners through optimal and thoughtful recruitment of these techniques both within and outside the classroom. This poster attempts to highlight the inverted classroom technique as a form of modern technology use in teaching, by identifying and developing the inverted classroom as well as the pedagogical steps and stages of reversed virtual education.
dc.accessType Open Access


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record