تأثير التدريب باستخدام تكنولوجيا الواقع الافتراضي علي تنميه بعض المعارف الكيميائية وزياده الانخراط في العملية التعليمية لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم
Author | عشيبه, أماني مبروك إبراهيم |
Available date | 2023-12-25T11:02:19Z |
Publication Date | 2024 |
Publication Name | The Sixth Youth Research Forum 2024 |
Citation | عشيبه, أماني مبروك إبراهيم,"تاثير التدريب باستخدام تكنولوجيا الواقع الافتراضي علي تنميه بعض المعارف الكيميائية وزياده الانخراط في العملية التعليمية لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم",The Sixth Youth Research Forum 2024,2023,Qatar University Young Scientists Center - Qatar University |
Abstract | هدف البحث الحالي الى الكشف عن تاثير التدريب باستخدام تكنولوجيا الواقع الافتراضي علي تنميه بعض المعارف الكيميائيه وزياده الانخراط في العمليه التعليميه لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم استخدام البحث منهج البحث التجريبي من خلال أحد النماذج التي تبنتها الباحثه وهو نموذج محمد عطيه خميس ٢٠١٥ للتصميم التعليمي وتكون المجتمع البحث من ۲۰ طفل من الأطفال ذوي صعوبات التعلم بجامعه المنوفيه تم اختيارهم بطريقه قصديه، ثم اجراء التجربه الأساسية للبحث على العينه وتطبيق أدوات البحث وهي تطبيق الواقع الإفتراضي، إختبار التحصيل المعرفي، ومقياس للإنخراط في العمليه التعليميه. |
Language | ar |
Publisher | Qatar University Young Scientists Center - Qatar University |
Subject | تطبيقات الواقع الافتراضي الانخراط في التعلم المعارف الكيميائيه الأطفال ذوي صعوبات التعلم |
Type | Conference Paper |
Alternative Abstract | The Aim of the current research is to reveal “The effect of training using virtual reality technology on developing some chemical knowledge and increasing Engagement in the Educational process among children with learning difficulties.” The research used an experimental research approach through one of the models adopted by the researcher, which is the Muhammad Attia Khamis model 2015 for educational design and is The research population consisted of 20 children with learning difficulties at Menoufia University who were selected intentionally. Then, the basic experiment for the research was conducted on the sample and the application of the research tools, namely a virtual reality application, a cognitive achievement test, and a scale of Engagement in the educational process |
Subject | Virtual reality applications Engagement in learning chemical knowledge Children with learning difficulties |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Humanities and Social Sciences Theme [42 items ]
-
Research of Qatar University Young Scientists Center [203 items ]