• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Characterisation of multiphase fluid-structure interaction using non-intrusive optical techniques

    No Thumbnail [120x130]
    التاريخ
    2011-04-01
    المؤلف
    Lad, N.
    Aroussi, A.
    Adebayo, D.
    Al-Atabi, M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The purpose of this study is to determine experimentally the effectiveness of passive drag reduction techniques (which involve adjusting surface geometry) within a chaotic multiphase flow system. To quantify the intrusion and disturbance caused, a liquid-air blast atomiser continuously discharges within a test section of air at atmospheric pressure, with a circular cylinder placed 25 cylinder diameters (250 mm) downstream of the nozzle. This cylinder is then replaced with other cylinders which have modified surface geometry. The data was obtained using Particle Image Velocimetry (PIV) and determines the fluid motion resulting from spray structure interaction of a liquid spray with a circular cylinder. Subtraction of non intruded spray images from intruded spray images at the same locations, using the time averaged analysis allows the direct comparison of the amount of disturbance each geometric variant has on the spray. Using this data alongside velocity profiles time averaged trends were compared. Drag reduction from V-shaped grooves provides the greatest disturbance reduction. This is due to the reduced shear stress around its cross section and the addition of small liquid eddies within each V-groove creates a gliding surface. These features proved to be most effective when monitoring drag reduction in multiphase flowstructure interaction. © School of Engineering, Taylor's University.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=79958082107&origin=inward
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/51080
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1465‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video

    NoThumbnail