Show simple item record

Authorالسيد, على رفعت أحمد
Authorشلبى, محمد صلاح السيد
Available date2024-02-06T07:01:36Z
Publication Date2024
Publication NameThe Sixth Youth Research Forum 2024
URIhttp://hdl.handle.net/10576/51569
Abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على دور برامج التفكير في تعزيز مهارات ريادة الأعمال لدى طلاب جامعة القاهرة, واستخدم الباحث المنهج الوصفى التحليلى، والاستبانة كأداة رئيسية لجمع البيانات وتكون مجتمع الدراسة من طلاب جامعة القاهرة ، وبلغت عينة الدراسة (500) طالب، واستخدم الباحث برنامج (SPSS) لتحليل البيانات. وتوصلت الدراسة لنتائج أهمها: • وجود علاقة ارتباط معنوية بين متغيرى الدراسة برامج التفكير فى تعزيز مهارات ريادة الأعمال لدى طلاب جامعة القاهرة. • وجود تأثير معنوى لبرامج التفكير فى تعزيز مهارات ريادة الأعمال لدى طلاب جامعة القاهرة وأوصت الدراسة بعدد من التوصيات منها: • تشجيع طلاب جامعة القاهرة على تعلم برامج التفكير. • دراسة العلاقة بين متغير برامج التفكير ومتغيرات أخرى.
Languageen
PublisherQatar University Young Scientists Center - Qatar University
Subjectبرامج التفكير
مهارات ريادة الأعمال
طلاب جامعة القاهرة
Titleدور برامج التفكير في تعزيز مهارات ريادة الأعمال لدى طلاب جامعة القاهرة
Alternative TitleRole of thinking programs in promoting creative writing among secondary students
TypeConference Paper
Alternative AbstractObjective: This study aims to examine the role of thinking programs in promoting entrepreneurship skills among Cairo University students. Methodology- Approach: Researcher used a descriptive-analytical approach and employed a questionnaire as the primary data collection tool. The study's sample consisted of (500) Cairo University students, and data analysis was conducted using SPSS. Findings: • There is a significant correlation between the study variables, thinking programs, and the promoting of entrepreneurship skills among Cairo University students. • Thinking programs have a significant meaningful effect on promoting entrepreneurship skills among Cairo University students. Recommendations: • Encouraging Cairo University students to learn thinking programs. • Exploring the relationship between thinking programs and other variables.
AuthorShalabi, Mohamed Salah Elsayed
AuthorEl Sayed, Ali Refaat Ahmed
SubjectThinking Programs
Entrepreneurship Skills
Cairo University Students
dc.accessType Open Access


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record