Show simple item record

Authorالعنزي, دانه صقر
Authorالصاوي, إبراهيم زكى
Available date2024-02-06T10:22:38Z
Publication Date2024
Publication NameThe Sixth Youth Research Forum 2024
URIhttp://hdl.handle.net/10576/51606
Abstractهدف البحث إلى التعرف على معوقات تنفيذ أنشطة المعسكرات وتربية الخلاء من وجهة نظر معلمات رياض الأطفال في محافظة حفر الباطن، والكشف عن دلالة الفروق في معوقات تنفيذ أنشطة المعسكرات وتربية الخلاء من وجهة نظر معلمات رياض الأطفال في في محافظة حفر الباطن تبعًا لمتغيرات المؤهل وسنوات الخبرة والدورات التدريبية)، واعتمد البحث على المنهج الوصفي. وطبق هذا البحث على عينة مكونة من (72) من السادة معلمات رياض الأطفال بمحافظة حفر الباطن، واستخدمت الباحثة استبانة معوقات تنفيذ أنشطة المعسكرات وتربية الخلاء من إعدادها، وفي التحليل الإحصائي للبيانات اعتمدت الباحثة على التكرارات والنسب المئوية والمتوسط الوزني وتحليل التباين الأحادي في (ن) إتجاه، وأظهرت نتائج البحث أن معوقات تنفيذ أنشطة المعسكرات وتربية الخلاء من وجهة نظر معلمات رياض الأطفال في محافظة حفر الباطن جاءت بدرجة توافر متوسطة، وعدم وجود فروق دالة إحصائياً فى واقع معوقات تنفيذ أنشطة المعسكرات وتربية الخلاء من وجهة نظر معلمات رياض الأطفال في محافظة حفر الباطن تبعاً لمتغيرات المؤهل، وسنوات الخبرة، والدورات التدريبية، وفى ضوء نتائج البحث تم تقديم مجموعة من التوصيات ومنها إجراء المزيد من الدراسات التي تتناول دور أنشطة المعسكرات وتربية الخلاء في التنمية الشاملة أطفال الروضة.
Languagear
PublisherQatar University Young Scientists Center - Qatar University
Subjectمعوقات
أنشطة المعسكرات
تربية الخلاء
معلمات رياض الأطفال
Titleمعوقات تنفيذ أنشطة المعسكرات وتربية الخلاء من وجهة نظر معلمات رياض الأطفال في محافظة حفر الباطن
Alternative TitleObstacles to the implementation of Camping activities and outdoor education from the point of view of kindergarten teachers in Hafr Al-Batin Governorate
TypeConference Paper
Alternative AbstractThis Research aimed to identify the obstacles to the implementation of Camping activities and outdoor education from the point of view of kindergarten teachers in Hafr Al-Batin, and to reveal the significance of differences in the obstacles to implementing Camping activities and outdoor education from the viewpoint of kindergarten teachers in Hafar Al-Batin, according to the variables (qualification, years of experience, and training courses). The research relied on the descriptive method. This research was applied to a sample of (72) female kindergarten teachers in Hafr Al-Batin Governorate. The researcher used a questionnaire prepared by her about the obstacles to the implementation of Camping and outdoor activities. In the statistical analysis of the data, the researcher relied on frequencies, weighted average and and one-way analysis of variance in (n) direction. The Results of the Research indicated that obstacles to the implementation of Camping activities and outdoor education from the point of view of kindergarten teachers in Hafr Al-Batin came with a moderate degree of availability, and there were no statistically significant differences in the reality of the obstacles to implementing Camping activities and outdoor education from the viewpoint of kindergarten teachers in Hafar Al-Batin, depending on the variables (Qualification, years of experience, training courses). In the light of the research results, a set of recommendations were presented, including conducting more studies dealing with the role of Camping activities and outdoor education in the comprehensive development of kindergarten children.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record