Search
Now showing items 1-10 of 39
ACHIEVABILITY OF GRADE NINE QATARI ENGLISH KEY CURRICULUM STANDARDS: TEACHERS’ PERSPECTIVES
(Curriculum and Instruction, 2018 , Master Thesis)
The aim of this study was to investigate ESL teachers’ perspectives regarding
Grade Nine English curriculum standards. In addition, participant’ demographics and
factors influencing the achievability of standards were ...
دَرَجَة تَوْظِيف مَعْلَمَات الرِّيَاضِيَّات لِمَعَايِير الْعَمَلِيَّات الْعَالَمِيَّة وَفِق NCTM فِي صُفُوف مَرْحَلَة التَّعْلِيم الْْابْتِدَائِيِّ فِي دَوْلَة قَطَر
(المناهج وطرق التدريس والتقييم, 2022 , Master Thesis)
هَدَفَت الدِّراسَة إِلَى قِيَاس دَرَجَة تَوْظِيف مَعْلَمَات الرِّيَاضِيَّات لِمَعَايِير الْعَمَلِيَّات الْعَالَمِيَّة وَفِق NCTM فِي صُفُوف مَرْحَلَة التَّعْلِيم الْابْتِدَائِيِّ فِي دَوْلَة قَطَر. وَمَعْرِفَة مَا إِذَا ...
INTEGRATING TECHNOLOGY IN PREPARATORY STUDENTS' WRITING IN THE SCHOOLS OF QATAR: EFL TEACHERS' KNOWLEDGE, PRACTICES AND CHALLENGES
(Curriculum and Instruction, 2021 , Master Thesis)
Competency in English writing skills is essential for academic and professional success. However, learning to write entails explicit and intensive instruction particularly in the EFL context. In view of the recent technology ...
TEACHER SELF- EFFICACY IN EMERGENCY ONLINE TEACHING - A CASE OF QATARI GOVERNMENTAL SCHOOLS
(Curriculum and Instruction, 2021 , Master Thesis)
This study investigates primary school teachers' self-efficacy beliefs in online teaching during the pandemic. It also intends to highlight if there are significant differences in the level of self-efficacy according to ...
EFL TEACHERS' KNOWLEDGE AND BELIEFS ABOUT PHONOLOGICAL AWARENESS AND PHONICS IN READING INSTRUCTION FOR EARLY GRADERS IN QATARI GOVERNMENT SCHOOLS
(Curriculum and Instruction, 2021 , Master Thesis)
This study aimed at exploring the knowledge of EFL female teachers possess regarding phonological awareness and phonics. Also, the study investigates teachers' beliefs about the use of phonics in reading instruction for ...
PERCEPTIONS OF UNDERGRADUATE STUDENTS, LECTURERS, AND LAB ASSISTANTS TOWARDS THE USE OF ONLINE LABORATORY IN SCIENCE EDUCATION DURING COVID-19 PANDEMIC
(Curriculum and Instruction, 2021 , Master Thesis)
The current study investigates the perceptions towards online science laboratory approach in Qatar. It aims to shed the light on the undergraduate students', lecturers' and lab assistants' perceptions towards online science ...
مدى امتلاك معلمات مرحلة الطفولة المبكرة بدولة قطر لمهارات إكساب الأطفال مهارات الوعي الصوتي
(المناهج وطرق التدريس والتقييم, 2021 , Master Thesis)
لقد هدفت الدراسة إلى تحديد مدى امتلاك معلمات مرحلة الطفولة المبكرة بدولة قطر لمهارات إكساب الأطفال مهارات الوعي الصوتي، ولتحقيق أهداف الدراسة؛ استخدمت الباحثة المنهج الكمي، وتكونت عينة الدراسة من ( 211 ) معلمة لغة عربية ...
مدى تضمين مفاهيم التنمية المستدامة في كتب الدراسات الاجتماعية بدولة قطر
(المناهج وطرق التدريس والتقييم, 2021 , Master Thesis)
هدفت هذه الدراسة إلى معرفة مدى تضمين مفاهيم التنمية المستدامة في كتب الدراسات الاجتماعية بدولة قطر، وذلك باستخدام أسلوب تحليل المحتوى في جمع البيانات. تكون مجتمع الدراسة من كتب الدراسات الاجتماعية المقررة على طلبة الصفوف ...
مدى توافر قيم التسامح والتعايش مع الآخر في محتوى كتب الدراسات الاجتماعية بالمرحلة الاعدادية في دولة قطر
(المناهج وطرق التدريس والتقييم, 2021 , Master Thesis)
هدفت الدراسة إلى الكشف عن مدى توافر قيم التسامح والتعايش مع الآخر في محتوى كتب
الدراسات الاجتماعية بالمرحلة الاعدادية في دولة قطر؛ حيث سعت إلى الإجابة عن خمسة
تساؤلات، تمحورت حول: تحديد قيم التسامح والتعايش مع الآخر ...
مدى تحقق مهارات الوعي الصوتي في مناهج اللغة العربية للصفوف الثلاثة الأولى بدولة قطر
(المناهج وطرق التدريس والتقييم, 2022 , Master Thesis)
تهدف الدراسة الحالية إلى البحث في مدى تحقق مهارات الوعي الصوتي في منهج اللغة العربية للصفوف الثلاثة الأولى بدولة قطر، وذلك للتأكد من أن هذا المحتوى يتم تقديمه بشكل كاف وملائم ومنظم من حيث الكم والكيف، كون مهارات الوعي ...