• English
    • العربية
  • العربية
  • Login
  • QU
  • QU Library
  •  Home
  • Communities & Collections
  • Help
    • Item Submission
    • Publisher policies
    • User guides
    • FAQs
  • About QSpace
    • Vision & Mission
Search 
  •   Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • Student Thesis & Dissertations
  • College of Education
  • Search
  • Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • Student Thesis & Dissertations
  • College of Education
  • Search
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 39

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Publication Date Asc
    • Publication Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    ACHIEVABILITY OF GRADE NINE QATARI ENGLISH KEY CURRICULUM STANDARDS: TEACHERS’ PERSPECTIVES 

    ALKURDI, FIRAS ABDULLAH (Curriculum and Instruction, 2018 , Master Thesis)
    The aim of this study was to investigate ESL teachers’ perspectives regarding Grade Nine English curriculum standards. In addition, participant’ demographics and factors influencing the achievability of standards were ...
    Thumbnail

    دَرَجَة تَوْظِيف مَعْلَمَات الرِّيَاضِيَّات لِمَعَايِير الْعَمَلِيَّات الْعَالَمِيَّة وَفِق NCTM فِي صُفُوف مَرْحَلَة التَّعْلِيم الْْابْتِدَائِيِّ فِي دَوْلَة قَطَر 

    الصرحة, ابتهال قايد عبده (المناهج وطرق التدريس والتقييم, 2022 , Master Thesis)
    هَدَفَت الدِّراسَة إِلَى قِيَاس دَرَجَة تَوْظِيف مَعْلَمَات الرِّيَاضِيَّات لِمَعَايِير الْعَمَلِيَّات الْعَالَمِيَّة وَفِق NCTM فِي صُفُوف مَرْحَلَة التَّعْلِيم الْابْتِدَائِيِّ فِي دَوْلَة قَطَر. وَمَعْرِفَة مَا إِذَا ...
    Thumbnail

    INTEGRATING TECHNOLOGY IN PREPARATORY STUDENTS' WRITING IN THE SCHOOLS OF QATAR: EFL TEACHERS' KNOWLEDGE, PRACTICES AND CHALLENGES 

    ABUBAKIR, HANADI AHMAD (Curriculum and Instruction, 2021 , Master Thesis)
    Competency in English writing skills is essential for academic and professional success. However, learning to write entails explicit and intensive instruction particularly in the EFL context. In view of the recent technology ...
    Thumbnail

    TEACHER SELF- EFFICACY IN EMERGENCY ONLINE TEACHING - A CASE OF QATARI GOVERNMENTAL SCHOOLS 

    ALLOH, AMANI MOHAMED AHMED (Curriculum and Instruction, 2021 , Master Thesis)
    This study investigates primary school teachers' self-efficacy beliefs in online teaching during the pandemic. It also intends to highlight if there are significant differences in the level of self-efficacy according to ...
    Thumbnail

    EFL TEACHERS' KNOWLEDGE AND BELIEFS ABOUT PHONOLOGICAL AWARENESS AND PHONICS IN READING INSTRUCTION FOR EARLY GRADERS IN QATARI GOVERNMENT SCHOOLS 

    ALLOUH, TAHANI MUHAMMAD (Curriculum and Instruction, 2021 , Master Thesis)
    This study aimed at exploring the knowledge of EFL female teachers possess regarding phonological awareness and phonics. Also, the study investigates teachers' beliefs about the use of phonics in reading instruction for ...
    Thumbnail

    PERCEPTIONS OF UNDERGRADUATE STUDENTS, LECTURERS, AND LAB ASSISTANTS TOWARDS THE USE OF ONLINE LABORATORY IN SCIENCE EDUCATION DURING COVID-19 PANDEMIC 

    ELKHOULY, MARWA MAGDY (Curriculum and Instruction, 2021 , Master Thesis)
    The current study investigates the perceptions towards online science laboratory approach in Qatar. It aims to shed the light on the undergraduate students', lecturers' and lab assistants' perceptions towards online science ...
    Thumbnail

    مدى امتلاك معلمات مرحلة الطفولة المبكرة بدولة قطر لمهارات إكساب الأطفال مهارات الوعي الصوتي 

    المسيفري, لطيفة حمد علي ثاني (المناهج وطرق التدريس والتقييم, 2021 , Master Thesis)
    لقد هدفت الدراسة إلى تحديد مدى امتلاك معلمات مرحلة الطفولة المبكرة بدولة قطر لمهارات إكساب الأطفال مهارات الوعي الصوتي، ولتحقيق أهداف الدراسة؛ استخدمت الباحثة المنهج الكمي، وتكونت عينة الدراسة من ( 211 ) معلمة لغة عربية ...
    Thumbnail

    مدى تضمين مفاهيم التنمية المستدامة في كتب الدراسات الاجتماعية بدولة قطر 

    سليم, ضحى محمد علاء محمد فوزي (المناهج وطرق التدريس والتقييم, 2021 , Master Thesis)
    هدفت هذه الدراسة إلى معرفة مدى تضمين مفاهيم التنمية المستدامة في كتب الدراسات الاجتماعية بدولة قطر، وذلك باستخدام أسلوب تحليل المحتوى في جمع البيانات. تكون مجتمع الدراسة من كتب الدراسات الاجتماعية المقررة على طلبة الصفوف ...
    Thumbnail

    مدى توافر قيم التسامح والتعايش مع الآخر في محتوى كتب الدراسات الاجتماعية بالمرحلة الاعدادية في دولة قطر 

    المري, محمد حمد سالم النهاب (المناهج وطرق التدريس والتقييم, 2021 , Master Thesis)
    هدفت الدراسة إلى الكشف عن مدى توافر قيم التسامح والتعايش مع الآخر في محتوى كتب الدراسات الاجتماعية بالمرحلة الاعدادية في دولة قطر؛ حيث سعت إلى الإجابة عن خمسة تساؤلات، تمحورت حول: تحديد قيم التسامح والتعايش مع الآخر ...
    Thumbnail

    مدى تحقق مهارات الوعي الصوتي في مناهج اللغة العربية للصفوف الثلاثة الأولى بدولة قطر 

    مرسي, إيمان محمد مرسي محمد (المناهج وطرق التدريس والتقييم, 2022 , Master Thesis)
    تهدف الدراسة الحالية إلى البحث في مدى تحقق مهارات الوعي الصوتي في منهج اللغة العربية للصفوف الثلاثة الأولى بدولة قطر، وذلك للتأكد من أن هذا المحتوى يتم تقديمه بشكل كاف وملائم ومنظم من حيث الكم والكيف، كون مهارات الوعي ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4

    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU

     

     

    Home

    Submit your QU affiliated work

    Browse

    All of Digital Hub
      Communities & Collections Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher
    This Community
      Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher

    My Account

    Login

    Discover

    Author
      ABDULKAREEM, MAY ABDUL-QADER MOHAMMED (1) ABUBAKIR, HANADI AHMAD (1) AL DEHNEEM, MUNEERA JASSIM MOHAMMED (1) Al Naimi, Shaikha (1) ... View More
    Type
    • Master Thesis (39)
    Subject
      Qatar (4) STEM (3) Education (2) الدراسات الاجتماعية (2) ... View More
    Publication Date
      2021 (8) 2019 (6) 2020 (6) 2022 (5) 2018 (4) 2023 (4) 2017 (3) 2024 (2) 2025 (1)
    Accessioned Date
      2021 (11) 2019 (6) 2020 (6) 2022 (5) 2023 (5) 2017 (3) 2024 (2) 2025 (1)
    Has File(s)
    • Yes (39)

    About QSpace

    Vision & Mission

    Help

    Item Submission Publisher policiesUser guides FAQs

    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU