Medical Education Metaverses (MedEd Metaverses): Opportunities, Use Case, and Guidelines
المؤلف | Mekki, Yosra Magdi |
المؤلف | Simon, Leslie V. |
المؤلف | Freeman, William D. |
المؤلف | Qadir, Junaid |
تاريخ الإتاحة | 2025-07-08T03:58:10Z |
تاريخ النشر | 2025 |
اسم المنشور | Computer |
المصدر | Scopus |
المعرّف | http://dx.doi.org/10.1109/MC.2024.3474033 |
الرقم المعياري الدولي للكتاب | 189162 |
الملخص | This article explores how artificial intelligence (AI), particularly generative AI (GenAI), can enhance extended reality (XR) applications in medical education (MedEd) metaverses. We compare traditional augmented reality/virtual reality methods with AI-enabled XR metaverses, highlighting improvements in immersive learning, adaptive feedback, personalized performance tracking, remote training, and resource efficiency. |
اللغة | en |
الناشر | IEEE |
الموضوع | Augmented reality Medical education Adaptive feedback Immersive learning Metaverses Performance tracking Remote resources Remote training Resource efficiencies Training efficiency Virtual environments |
النوع | Article |
الصفحات | 60-70 |
رقم العدد | 3 |
رقم المجلد | 58 |
الملفات في هذه التسجيلة
هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية
-
علوم وهندسة الحاسب [2482 items ]