عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفMekki, Yosra Magdi
المؤلفSimon, Leslie V.
المؤلفFreeman, William D.
المؤلفQadir, Junaid
تاريخ الإتاحة2025-07-08T03:58:10Z
تاريخ النشر2025
اسم المنشورComputer
المصدرScopus
المعرّفhttp://dx.doi.org/10.1109/MC.2024.3474033
الرقم المعياري الدولي للكتاب189162
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/66077
الملخصThis article explores how artificial intelligence (AI), particularly generative AI (GenAI), can enhance extended reality (XR) applications in medical education (MedEd) metaverses. We compare traditional augmented reality/virtual reality methods with AI-enabled XR metaverses, highlighting improvements in immersive learning, adaptive feedback, personalized performance tracking, remote training, and resource efficiency.
اللغةen
الناشرIEEE
الموضوعAugmented reality
Medical education
Adaptive feedback
Immersive learning
Metaverses
Performance tracking
Remote resources
Remote training
Resource efficiencies
Training efficiency
Virtual environments
العنوانMedical Education Metaverses (MedEd Metaverses): Opportunities, Use Case, and Guidelines
النوعArticle
الصفحات60-70
رقم العدد3
رقم المجلد58
dc.accessType Open Access


الملفات في هذه التسجيلة

Thumbnail

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة