عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفMalkawi, Asma H.
المؤلفAl Ganideh, Saeb
تاريخ الإتاحة2025-09-07T04:34:20Z
تاريخ النشر2025
اسم المنشورThe FIFA World Cup Qatar 2022 : Unveiling Insights Beyond the Pitch
المعرّفhttp://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-8414-1_13
الاقتباسMalkawi, A.H., Al Ganideh, S. (2025). From Desert Sands to Global Stands: The World Cup’s Influence on Embracing ‘Made in Qatar’ Products. In: Elbanna, S., Elsharnouby, T., Aljafari, A., Fatima, T. (eds) The FIFA World Cup Qatar 2022. Gulf Studies, vol 18. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-97-8414-1_13
الترقيم الدولي الموحد للكتاب 978-981-97-8413-4
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/67043
الملخصThis case study equips students with the knowledge and skills to comprehend the impact of major events on consumers’ attitudes towards home country products. It does so by delving into the concept of consumer ethnocentrism, conducting market research, and analyzing the challenges and competitive landscape involved in promoting the home country. The case study follows Jasem, a professional tasked with developing marketing strategies to promote the purchase of locally made products in Qatar. Jasem aims to tap into the national spirit following the World Cup and extend the reach of Qatar's products beyond its borders.
اللغةen
الناشرSpringer Nature
الموضوعWorld Cup
Qatar
consumer
marketing
العنوانFrom Desert Sands to Global Stands: The World Cup’s Influence on Embracing ‘Made in Qatar’ Products
النوعBook chapter
الصفحات159-169
رقم المجلد18
الترقيم الدولي الموحد للكتاب (إلكتروني) 978-981-97-8414-1
dc.accessType Open Access


الملفات في هذه التسجيلة

Thumbnail

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة