• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
بحث بسيط 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • بحث بسيط
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • بحث بسيط
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بحث بسيط

    إظهار التصفية المتقدمةإخفاء التصفية المتقدمة

    التصفيات

    استخدم التصفيات لتنقيح نتائج البحث .

    السجلات المعروضة 1 -- 10 من 15

    • خيارات الفرز:
    • الصلة
    • العنوان تصاعدياً
    • العنوان تنازلياً
    • تاريخ الإصدار تصاعدياً
    • تاريخ النشر تنازلياً
    • النتائج لكل صفحة:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Determinants of female labor force participation: implications for policy in Qatar 

    Lari, Noora; Awadalla, Amal; Al-Ansari, Mohammad; Elmaghraby, Engi ( Taylor and Francis , 2022 , Article)
    The aim of this study was to examine the microlevel factors affecting women’s participation in the Qatar workforce, as the gender gap in employment is still wide, and addressing this issue remains an essential item on the ...
    Thumbnail

    A systematic review of STEM education research in the GCC countries: trends, gaps and barriers 

    Kayan-Fadlelmula, Fatma; Sellami, Abdellatif; Abdelkader, Nada; Umer, Salman ( Springer Open , 2022 , Article)
    Abundant research conducted in many countries has underlined the critical role of Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) in developing human capital in fields important to a nation’s global competiveness ...
    Thumbnail

    STEM learning during the COVID-19 pandemic in Qatar: Secondary school students’ and teachers’ perspectives 

    Fadlelmula, Fatma Kayan; Sellami, Abdellatif; Le, Kien ( Modestum LTD , 2022 , Article)
    This study examines how students and teachers perceive science, mathematics, engineering and technology (STEM) learning during the COVID-19 pandemic. Data was collected through student and teacher surveys, conducted in 22 ...

    Challenging gender norms: women’s leadership, political authority, and autonomy 

    Lari, Noora; Al-Ansari, Mohammad; El-Maghraby, Engi ( Emerald , 2022 , Article)
    Purpose: In patriarchal settings, cultural barriers continue to influence women’s participation in positions of leadership and political authority. This paper aims to explore these findings in light of the theoretical ...

    Impact of leadership gender stereotyping on managing familial conflict, matrimonial strategies, divorce decisions and marital satisfaction in Qatar 

    El-Kassem, Rima Charbaji; Lari, Noora; Al Naimi, Maitha; Al-Thani, Maryam Fahad; Al Khulaifi, Buthaina; Al-Thani, Noor Khaled... more authors ... less authors ( Emerald , 2022 , Article)
    Purpose: This study aims to investigate the direct and indirect effects of leadership style and gender roles on managing familial conflict (MFC), as well as how such conflict resolution affects divorce decisions and overall ...
    Thumbnail

    Psychotic-like experiences among university female students in Qatar: A qualitative-phenomenological study 

    Yehya, Arij; Khaled, Salma M.; Sommer, Iris E. C.; Woodruff, Peter; Daher-Nashif, Suhad ( Frontiers Media , 2022 , Article)
    Background and aims: Psychotic-like experiences (PLEs) are hallucinatory or delusional experiences that fall below the threshold of a diagnosable psychotic disorder. Although PLEs are common across the spectrum of psychiatric ...

    Patterns of compliance with COVID-19 preventive measures among the public in Qatar and Kuwait 

    Lari, Noora; Al-Thani, Noor ( SAGE Publications , 2022 , Article)
    Policy responses to the COVID-19 pandemic are assessed by documenting the public’s perception, knowledge, and adherence to preventive behaviors to mitigate the spread of the virus. Using an online survey administered in ...

    Predictors of Parental Involvement in Their Child's Education in Qatar 

    Sellami, Abdel Latif; Romanowski, Michael H.; Abu-Shawish, Reem Khalid; Bader, Lina; Al-Qassass, Haneen Basheer ( International Journal of Early Childhood Learning , 2022 , Article)
    Research indicates that parental involvement provides numerous benefits that increase students' academic performance. Therefore, it is important to understand why some parents are involved in their children's education and ...
    Thumbnail

    The role of religiosity types in the phenomenology of hallucinations: A large cross-sectional community-based study in a predominantly Muslim society 

    Salma M., Khaled; Brederoo, Sanne G.; Alabdulla, Majid; Sommer, Iris E.C.; Woodruff, Peter W. ( Elsevier , 2022 , Article)
    Religiosity is a multidimensional construct known to influence the occurrence of hallucinations. However, it remains unknown how different religiosity types affect clinically relevant phenomenological features of hallucinations. ...
    Thumbnail

    Health impact of indoor air pollution in the gulf region: A review 

    Abusin, Sana; Al-Thani, Noor; Al-Emadi, Noor; Petcu, Catalina (2022 , Article Review)
    Factors such as unfavorable meteorological conditions within the Gulf region force citizens to spend a considerable amount of time in their homes. Indoor air quality in the Arabian Gulf is rapidly becoming an issue of vital ...
    • 1
    • 2

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه الوحدة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    اكتشف

    المؤلف
      Lari, Noora (5) Abusin, Sana (2) Al-Ansari, Mohammad (2) Al-Thani, Noor (2) ... عرض المزيد
    النوع
      Article (14) Article Review (1)
    الموضوع
      Qatar (6) COVID-19 (2) culture (2) gender (2) ... عرض المزيد
    تاريخ النشر
    • 2022 (15)
    Accessioned Date
      2022 (8) 2023 (7)
    يحتوي على ملفات
      نعم (15)

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر