Show simple item record

AuthorAjeeb, Koussay Ibrahim [قصى إبراهيم عجيب]
Available date2009-11-25T13:02:16Z
Publication Date2006
Publication NameQatar Univesity Arts Journal
CitationQatar Univesity Arts Journal, 2006, Vol. 28, Pages 281-308.
URIhttp://hdl.handle.net/10576/7790
Abstractيتناول هذا البحث موضوع العلاج بالقراءة (الببليوثيرابيا) ودوره في بناء وتنمية شخصية الطفل. من خلال استعراض شامل للمفاهيم، والمؤسسات التي تتم فيها عمليات العلاج، وفئات المتخصصينِ بالعلاج . مع التركيز على دور امين المكتبة في كل من المكتبات المدرسية والعامة لتأدية مثل هذه الخدمات العلاجية.
Languagear
PublisherQatar University
SubjectChild personality
شخصية الطفل
Titleدور العلاج بالقراءة )bibliotherapy( في بناء وتنمية شخصية الطفل
Alternative TitleImportance of bibliotherapy at building and development child personality
TypeArticle
Pagination281-308
Volume Number28
Alternative AbstractThis study discuss importance and effect of bibliotherapy at building and development child personality. The aouther trying to discuss through this search. The extent practice of this model of therapies, as useful or assistant therapy, and what places are suitable to produce this services , and who they are working with that therapies operation and addition to limitation role libraries specially school libraries and puplic libraries to ensurethe role of these agencies in bibliotherapy for children
dc.accessType Open Access


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record