Examining the departmental leadership role in Kuwaiti Public Schools
المؤلف | Al Mhelby, Abdul Aziz [عبد العزيز المحيلبي] |
المؤلف | Al Jaber, Zeinab [زينب الجبر] |
تاريخ الإتاحة | 2009-11-25T13:13:25Z |
تاريخ النشر | 2002 |
اسم المنشور | Journal of the E. R. C. |
الاقتباس | Journal of the E. R. C., 2002, Vol. 11, No. 22, Pages 11-23. |
الملخص | This paper examines the main features of a new school administration system adopted by the Kuwait Ministry of Education since 1992. The new "Developed School Administration" system considers subject head teachers as resident supervisors of their subjects in their schools and has changed their title to "department chair." Among other new responsibilities, the guidelines of the new system advise department chairs to work with teachers for the continuous evaluation and development of the school curriculum. The paper also examined the extent of which department chairs are performing their new duties according to their perceptions as well as their respective teachers' perceptions. |
اللغة | en |
الناشر | Qatar University |
الموضوع | Education التعليم |
العنوان البديل | الدور القيادي لرؤساء أقسام المواد في نظام "الإدارة المدرسية المطورة" في المدارس الحكومية في دولة الكويت |
النوع | Article |
الصفحات | 11-23 |
رقم العدد | 22 |
رقم المجلد | 11 |
الملخص البديل | هدفت هذه الدراسة إلى تحليل وتقييم مدى ممارسة رؤساء أقسام المواد (54 رئيس قسم في 10 مدارس حكومية) لعدد من السلوكيات والمهام القيادية والتي يدعوهم إليها نظام " الإدارة المدرسية المطورة " الذي بدأت وزارة التربية في دولة الكويت تطبيقه بشكل تجريبي منذ عام ١٩٩٢ . استعرضت الدراسة كذلك الدور القيادي لرئيس القسم (المدرس الأول) في عدد من الأنظمة التعليمية الأخرى وذلك فيما يخص دوره التوجيهي في العملية التعليمية . |
الملفات في هذه التسجيلة
هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية
-
مجلة مركز البحوث التربوية - [من 1992 الى 2005] [225 items ]