Show simple item record

AuthorMousa, Rashad A. [رشاد علي عبد العزيز موسى]
Available date2009-11-25T13:13:38Z
Publication Date1998
Publication NameJournal of the E. R. C.
CitationJournal of the E. R. C., 1998, Vol. 7, No. 13, Pages 179-205.
URIhttp://hdl.handle.net/10576/8230
Abstractكان هدف البحث التعرف على الفروق في الاتجاه نحو التربية البدنية وفقا لاختلاف متغيرات المستوى الدراسي، والتقدير العام في مادة التربية البدنية، وممارسة الرياضة في أحد الأندية. ولتحقيق هدف البحث، تم صياغة سبعة فرضيات صفرية. ولاختبار صحة فرضيات البحث، تم تصميم استبانة الاتجاه نحو التربية البدنية. وبعد التأكد من الخصائص القياسية النفسية للاستبانة من صدق وثبات، تم تطبيقها على عينة قوامها 257 طالبا من المستويين الدراسيين الثاني والرابع اختيروا من كلية التربية- جامعة الملك فيصل في الفصل الدراسي الأول 1416 هـ. وأيدت النتائج صحة اختبار الفرضيات الثانية، و الرابعة، والخامسة، والسادسة، والسابعة. كما لم تدعم صحة اختبار الفرضيتين الأولى والثالثة. وتمت مناقشة النتائج في ضوء الإطار النظري للبحث وما انتهت إليه نتائج البحوث السابقة في هذا الصدد. وانتهى البحث بتقديم مجموعة من التوصيات والبحوث المقترحة.
Languagear
PublisherQatar University
SubjectPhysical Education
Subjectالتربية الرياضية
Titleاتجاه الطلاب نحو التربية البدنية وعلاقته ببعض المتغيرات بكلية التربية جامعة الملك فيصل
Alternative TitleAttitude of Students Toward Physical Education And its Relationships with Some Variables In Faculty of Education - King Faisal University
TypeArticle
Pagination179-205
Issue Number13
Volume Number7
Alternative AbstractThe aim of this research is to find out the differences in the attitude toward physical education according to study level, general grade in physical education course, and sport participation in some clubs variables. Seven null hypotheses are presented. Furthermore, Attitudes toward Physical Education Questionnaire is designed, and its psychometric characteristics are obtained. Attitude toward Physical Education Questionnaire is administered on 257 male undergraduate students in second and fourth study level. Results supported the second, fourth, fifth, sixth, and seventh hypotheses. On the other hand, it does not support the first and third ones. Recommendations and further study researches are required.


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record