Developmental Stages of the Acquisition of Negation and interrogation by Children Native Speakers of Qatari Dialect
المؤلف | Al-Buainain, Haifa |
تاريخ الإتاحة | 2009-11-25T13:34:35Z |
تاريخ النشر | 2002 |
اسم المنشور | Journal of the College of Humanities and Social Sciences |
الاقتباس | Journal of the College of Humanities and Social Sciences, 2002, No. 25, Pages 7-42. |
الملخص | The developmental stages of Qatari Dialect interrogatives and negatives are described in this paper. Four children were included in this study, ranging in age from one year and six months to nine years. According to the stages of interrogation and negation development, the children move in successive steps in their acquisition of the linguistic structures. The investigation is an attempt to contribute further to our understanding of First Language Acquisition processes. Thus, from the data "rulesf1 were written and these were hypothesised as the representation of the child's internal rules for generating utterances |
اللغة | en |
الناشر | Qatar University |
الموضوع | English Language اللغة الأنجليزية |
العنوان البديل | مراحل تطور اكتساب الأطفال لصيغ النفي والاستفهام في اللهجة القطرية |
النوع | Article |
الصفحات | 7-42 |
رقم العدد | 25 |
الملخص البديل | تصف هذه الدراسة مراحل تطور اكتساب الأطفال لصيغ النفي والاستفهام في اللهجة القطرية . وهي تضم أربعة أطفال تتراوح أعمارهم من سنة وستة أشهر إلى تسعة سنوات . وتبين الدراسة أن الأطفال يكتسبون التراكيب اللغوية (النفي والاستفهام ) في مراحل متتالية ومنضمة. وهذا البحث محاولة لتعزيز مفهومنا / معلوماتنا عن كيفية اكتساب اللغة الأولى. ولهذا تمت كتابة "قوانين " يفترض أنها تمثل القوانين التي يستخدمها الأطفال لاكتساب هذه التراكيب اللغوية (النفي والاستفهام). |
الملفات في هذه التسجيلة
هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية
-
الأدب الإنجليزي واللسانيات [103 items ]
-
مجلة كلية الإنسانيات والعلوم الإجتماعية - [من 1998 الى 2003] [67 items ]