Developmental Stages of the Acquisition of Negation and interrogation by Children Native Speakers of Qatari Dialect
Author | Al-Buainain, Haifa |
Available date | 2009-11-25T13:34:35Z |
Publication Date | 2002 |
Publication Name | Journal of the College of Humanities and Social Sciences |
Citation | Journal of the College of Humanities and Social Sciences, 2002, No. 25, Pages 7-42. |
Abstract | The developmental stages of Qatari Dialect interrogatives and negatives are described in this paper. Four children were included in this study, ranging in age from one year and six months to nine years. According to the stages of interrogation and negation development, the children move in successive steps in their acquisition of the linguistic structures. The investigation is an attempt to contribute further to our understanding of First Language Acquisition processes. Thus, from the data "rulesf1 were written and these were hypothesised as the representation of the child's internal rules for generating utterances |
Language | en |
Publisher | Qatar University |
Subject | English Language اللغة الأنجليزية |
Alternative Title | مراحل تطور اكتساب الأطفال لصيغ النفي والاستفهام في اللهجة القطرية |
Type | Article |
Pagination | 7-42 |
Issue Number | 25 |
Alternative Abstract | تصف هذه الدراسة مراحل تطور اكتساب الأطفال لصيغ النفي والاستفهام في اللهجة القطرية . وهي تضم أربعة أطفال تتراوح أعمارهم من سنة وستة أشهر إلى تسعة سنوات . وتبين الدراسة أن الأطفال يكتسبون التراكيب اللغوية (النفي والاستفهام ) في مراحل متتالية ومنضمة. وهذا البحث محاولة لتعزيز مفهومنا / معلوماتنا عن كيفية اكتساب اللغة الأولى. ولهذا تمت كتابة "قوانين " يفترض أنها تمثل القوانين التي يستخدمها الأطفال لاكتساب هذه التراكيب اللغوية (النفي والاستفهام). |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
English Literature & Linguistics [103 items ]
-
Journal of the College of Humanities and Social Sciences - [From 1998 TO 2003] [67 items ]