عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفAninze F.
المؤلفEl-Gohary H.
المؤلفHussain J.
تاريخ الإتاحة2020-04-07T11:46:18Z
تاريخ النشر2018
اسم المنشورInternational Journal of Customer Relationship Marketing and Management
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب19479247
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.4018/IJCRMM.2018010104
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/13908
الملخصThis article reviews, discusses and provides a critical analysis relating to the role of microfinance on issues linking to poverty, gender equality, and women empowerment with particular emphasis on developing economies. In addition, this article provides an overview of the opportunities and criticisms of microfinance which examines the contemporary issues on poverty reduction, entrepreneurial development and the family wellbeing. The article adds to the limited research examining the role of microfinance to empower women in developing countries.
اللغةen
الناشرIGI Global
الموضوعAfrica
Business
Developing Countries
Empowering Women
Microfinance
العنوانThe role of microfinance to empower women: The case of developing countries
النوعArticle Review
الصفحات54-78
رقم العدد1
رقم المجلد9
dc.accessType Abstract Only


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة