عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفAbu-Shanab, Sobuh
المؤلفAbu-Shanab, Emad Ahmed
تاريخ الإتاحة2020-06-23T20:45:39Z
تاريخ النشر2019
اسم المنشورInternational Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب2155-7136
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.4018/IJCBPL.2019010104
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/15084
الملخصSocial networks are now being used by the majority of Internet users and are becoming an important part of social life. This exploratory study utilized a sample of 254 high school students to explore their social networks' use and its relationship to emotional intelligence dimensions. The study used a newly developed survey to explore the area, understand student's use level/pattern, and answer the research question. Results indicated that only the motivational dimension and social emotional management were significant in predicting the use of social networks. Further conclusions and analysis are described in this paper.
اللغةen
الناشرIGI Global
الموضوعEmotional Intelligence
High School Students
Jordan
Performance
Social Networks
Use Patterns
العنوانHow students are using social networks? Emotional intelligence as a determinant
النوعArticle
الصفحات49-64
رقم العدد1
رقم المجلد9
ESSN2155-7144
dc.accessType Abstract Only


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة