• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Mental effort in the assessment of critical reflection: Implications for assessment quality and scoring

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1877129722001332-main.pdf (341.4Kb)
    التاريخ
    2022-07-01
    المؤلف
    Gonzalez, Pilar Robinson
    Paravattil, Bridget
    Wilby, Kyle John
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Introduction: Critical reflection is a mainstay in the training of health professionals, yet assessment of reflection is commonly described as difficult, taxing, and resulting in inconsistent scoring across assessors. At the same time, there is evidence from experiential and simulation settings that assessors' mental effort may explain assessor variability, which could be a target for simplifications in assessment design. Assessors' mental effort for assessment of reflection is currently unknown. This study aimed to determine reliability of rubric scoring of critical reflection, variation in pass-fail rates, and the relationship between reflection scores and assessors' perceived mental effort. Methods: Eleven assessors were recruited to assess six reflection assignments using a published rubric. Mental effort was measured using the Paas scale for each assignment assessed and was correlated with rubric scores for each assignment. Results: Findings showed inconsistency in scoring between assessors, resulting in varying pass rates for each assignment (55–100%). All assignments demonstrated negative correlations between rubric scores and perceived mental effort (r = −0.115 to −0.649). Conclusions: Findings support the notion that more work should be done to optimize assessment of critical reflection. Future studies should focus on disentangling the influence on mental effort of scoring tools, assignment structures, and writing quality.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85132865394&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.cptl.2022.06.016
    http://hdl.handle.net/10576/42584
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1389‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video