عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفHussain, Javed
المؤلفSandhu, Navjot
المؤلفEl-Gohary, Hatem
المؤلفEdwards, David J.
تاريخ الإتاحة2024-06-05T09:10:56Z
تاريخ النشر2020
اسم المنشورInternational Journal of Customer Relationship Marketing and Management
المصدرScopus
المعرّفhttp://dx.doi.org/10.4018/IJCRMM.2020010105
الرقم المعياري الدولي للكتاب19479247
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/55848
الملخصSmall tourist firms occupy an important place within the Indian tourism industry and make a significant contribution towards gross domestic production. This study investigates access to and finance preferences of SME tourism firms in the Punjab area, India. The study employed a post-positivist research approach depending on semi-structured questionnaires and interviews. The findings confirmed that tourism firms relied on pecking order trajectory, drawing capital from own savings, family and informal lenders, which is consistent with the literature. The study provides a unique insight into issues related to tourism firms and benchmarks findings with SME literature to identify the salient points.
اللغةen
الناشرIGI Global
الموضوعEntrepreneurial Finance
Finance
Financing Preferences
India
SMEs
STFs
Tourism
Tourism Small Businesses
العنوانThe reality of financing small tourism firms: The case of Indian tourism SMEs
النوعArticle
الصفحات64-80
رقم العدد1
رقم المجلد11
dc.accessType Abstract Only


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة