Show simple item record

Authorبنلمهدي, يوسف
Available date2024-10-13T06:29:17Z
Publication Date2023
Publication NameInternational Forum “Theological Heritage of Muslims in Russia”
ISBN978-5-6049524-8-1
URIhttps://bolgar.academy/3d-flip-book/v-mezhdunarodnyj-forum-bogoslovskoe-nasledie-musulman-rossii-1-tom/
URIhttp://hdl.handle.net/10576/60027
Abstractيعرض البحث تجربة تدريس حوار الأديان في جامعة قطر، من خلال برنامج للدراسات العليا (الماجستير) وهو البرنامج الذي حصل على ترتيب بين 51 و100 في تصنيف QS . ويقدم البحث عرضا وقراءة لأهم العناصر المكونة للبرنامج، ويعرض الجوانب العملية التي تشكل نقطة نقوة للبرنامج من حيث: منهجية بناء البرنامج - الجانب العلمي والقيمي – القضايا المعاصرة - مداخل الحوار مع الأديان الكتابية والأديان الوضعية - منهجية التدريس والتقويم - ومنهجية التدريس وكيفية اقتراح المشاريع العلمية وتقييمها - روافد البرنامج ومخرجاته - الآثار الاجتماعية والتربوية -... الشراكات والتكوينات- التقويم والتطوير
Languagear
PublisherBolgar Islamic Academy
Subjectحوار الأديان - روسيا - جامعة قطر
حوار الأديان – الدرس الجامعي – جامعة قطر – القيم – البحث.
حوار الأديان
التعليم الجامعي
جامعة قطر
التحديات
القيم
البحث
Titleدرس حوار الأديان في الجامعة: المعرفة والقيم ومنهجية التدريس والبحث (تجربة جامعة قطر أنموذجا)
Alternative TitleSTUDYING INTERFAITH DIALOGUE AT THE UNIVERSITY: KNOWLEDGE, VALUES, TEACHING AND RESEARCH METHODOLOGY (QATAR UNIVERSITY'S EXPERIENCE AS A MODEL)
TypeConference Paper
Pagination252-262
Alternative AbstractThis paper provides methodological illumination for teaching interreligious dialogue in universities, by monitoring the most important contemporary knowledge, and value challenges, and how to achieve an appropriate response to them, through developing an educational program that achieves a sound context for the relationship with the other, and meets the requirements of teaching, learning, and research. Cognitively through sober training in the field of religions, cultures and civilizations, and morally through education on dialogue and its dues, and respect for the ethics of scientific research
AuthorEl Mahdi, Y. Ban
SubjectInterfaith Dialogue
Interfaith Dialogue
Qatar University
Challenges
Values
Research
dc.accessType Full Text


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record