Show simple item record

AuthorAl Mhelby, Abdul Aziz [عبد العزيز المحيلبي]
AuthorAl Jaber, Zeinab [زينب الجبر]
Available date2009-11-25T13:13:25Z
Publication Date2002
Publication NameJournal of the E. R. C.
CitationJournal of the E. R. C., 2002, Vol. 11, No. 22, Pages 11-23.
URIhttp://hdl.handle.net/10576/8223
AbstractThis paper examines the main features of a new school administration system adopted by the Kuwait Ministry of Education since 1992. The new "Developed School Administration" system considers subject head teachers as resident supervisors of their subjects in their schools and has changed their title to "department chair." Among other new responsibilities, the guidelines of the new system advise department chairs to work with teachers for the continuous evaluation and development of the school curriculum. The paper also examined the extent of which department chairs are performing their new duties according to their perceptions as well as their respective teachers' perceptions.
Languageen
PublisherQatar University
SubjectEducation
التعليم
TitleExamining the departmental leadership role in Kuwaiti Public Schools
Alternative Titleالدور القيادي لرؤساء أقسام المواد في نظام "الإدارة المدرسية المطورة" في المدارس الحكومية في دولة الكويت
TypeArticle
Pagination11-23
Issue Number22
Volume Number11
Alternative Abstractهدفت هذه الدراسة إلى تحليل وتقييم مدى ممارسة رؤساء أقسام المواد (54 ‏رئيس قسم في 10 ‏مدارس حكومية) لعدد من السلوكيات والمهام القيادية والتي يدعوهم إليها نظام " الإدارة المدرسية المطورة " ‏الذي بدأت وزارة التربية في دولة الكويت تطبيقه بشكل تجريبي منذ عام ١٩٩٢ ‏. ‏استعرضت الدراسة كذلك الدور القيادي لرئيس القسم (المدرس الأول) في عدد من الأنظمة التعليمية الأخرى وذلك فيما يخص دوره التوجيهي في العملية التعليمية .
dc.accessType Open Access


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record