عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفGelaidan H.M.
المؤلفAl-Swidi A.
المؤلفMabkhot H.A.
تاريخ الإتاحة2020-02-05T08:53:35Z
تاريخ النشر2018
اسم المنشورInternational Journal of Public Administration
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب1900692
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1080/01900692.2016.1255962
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/12752
الملخصThis study aimed to examine the effects of leadership behavior and emotional intelligence (EI) on readiness for change and to investigate the moderating effects of organizational commitment on the relationship among leadership behavior, EI, and readiness to change. Data was collected using surveys and Partial least squares structural equations modeling (PLS SEM) was employed. The findings of the study indicated that leadership behavior and EI have significant effects on employees’ readiness for change. More importantly, it confirmed the moderating effect of organizational commitment. This study provides an empirical explanation of the joint effect of some crucial change management determinants.
اللغةen
الناشرTaylor and Francis Inc.
الموضوعChange readiness
emotional intelligence
higher education
leadership behavior
العنوانEmployee Readiness for Change in Public Higher Education Institutions: Examining the Joint Effect of Leadership Behavior and Emotional Intelligence
النوعArticle
الصفحات150-158
رقم العدد2
رقم المجلد41


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة