عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفDoha A.
المؤلفElnahla N.
المؤلفMcShane L.
تاريخ الإتاحة2020-04-16T06:56:49Z
تاريخ النشر2019
اسم المنشورJournal of Retailing and Consumer Services
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب9696989
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2018.11.008
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/14265
الملخصBehavioral intention toward social commerce has been explained mainly by consumers' pursuit of utilitarian and economic value. However, in this paper, we show that consumers can be drawn to social commerce primarily for the pursuit of social value. Based on quantitative data from 193 university students, we found the pursuit of socialization, not usefulness or value, was the main driver for consumers' behavioral intention toward social commerce services. The results of this study demonstrate social commerce as a vehicle for social value in the form of social capital gains and social engagement. This presents a new use of social commerce and shifts away from understanding it solely as a vehicle for functional or economic value.
اللغةen
الناشرElsevier Ltd
الموضوعSocial commerce
Social networks
العنوانSocial commerce as social networking
النوعArticle
الصفحات307-321
رقم المجلد47


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة