عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفMiao, Yongwu
المؤلفSamaka, Mohammad
المؤلفWang, Disi
محررRensing, Christoph
محررde Freitas, Sara
محررLey, Tobias
محررMunoz-Merino, Pedro J.
تاريخ الإتاحة2016-05-01T13:33:02Z
تاريخ النشر2014
اسم المنشورOpen Learning and Teaching in Educational Communities: 9th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2014, Graz, Austria, September 16-19, 2014, Proceedings
المصدرScopus
الاقتباسMiao, Y., Samaka, M., Wang, D. "PLATE workbench: A PBL authoring tool" (2014) Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 8719 LNCS, pp. 506-509.
الترقيم الدولي الموحد للكتاب 978-3-319-11199-5
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11200-8_52
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/4486
الملخصFor most practitioners it is problematic to design an online or blended problem-based learning (PBL) unit within an increasingly complex learning context. This paper presents the development and application of a PBL authoring tool. It was based on a PBL-specific modeling language that offers expressive power through appropriate notations and abstractions focused on and restricted to PBL. In comparison with IMS-LD authoring tools, it provides more specific support for the design of online or blended PBL units.
راعي المشروعNPRP grant # NPRP 5-051-1-015 from the Qatar National Research Fund (a member of Qatar Foundation).
اللغةen
الناشرSpringer International Publishing
السلسلةLecture Notes in Computer Science
الموضوعArtificial intelligence
learning design
Problem Based Learning (PBL)
PBL authoring tool
PBL script
العنوانPLATE workbench: A PBL authoring tool
النوعConference Paper
الصفحات506-509
رقم المجلد8719


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة