عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفEl-Kassem, Rima Charbaji
المؤلفSellami, Abdellatif
المؤلفElawad, Elmogiera Fadlallh Elsaye
تاريخ الإتاحة2018-12-19T09:20:12Z
تاريخ النشر2018-12
اسم المنشورInternational Review on Public and Nonprofit Marketing
المعرّفhttp://dx.doi.org/10.1007/s12208-018-0214-6
الاقتباسEl-Kassem, R.C., Sellami, A. & Elawad, E.F.E. Int Rev Public Nonprofit Mark (2018) 15: 575. https://doi.org/10.1007/s12208-018-0214-6
الرقم المعياري الدولي للكتاب1865-1984
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/11219
الملخصThe aim of this research is to examine the factors that influence parental perceptions of the image of Qatar’s national university, Qatar University. The study builds on relevant scholarship on perceptions of organizational image and explores institutional image perceptions in the State of Qatar. Based on data collected from a sample of 256 Qatari parents, this study uses factor analysis in order to identify the variables that influence parental perceptions of Qatar University. The findings of this study indicate that the way parents perceive Qatar University is determined by three main factors: the institution’s educational standards, the facilities and extracurricular activities provided, and graduates’ employability. The paper concludes with recommendations for institutional policy and future research.
اللغةen
الناشرSpringer Verlag
الموضوعUniversity image
Educational standards
Employability
Extracurricular activities
Path analysis
Factor analysis
العنوانAntecedents and consequences of perceived student employability in Qatar: parental perspective
النوعArticle
الصفحات575–589
رقم العدد4
رقم المجلد15
ESSN1865-1992


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة