• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    THE ANTECEDENTS AND CONSEQUENCES OF STUDENT SATISFACTION REDEFINED: A CASE OF QATAR UNIVERSITY

    Thumbnail
    عرض / فتح
    HadiElmoghazy_OGSApprovedThesis.pdf (2.057Mb)
    التاريخ
    2018-01
    المؤلف
    ELMOGHAZY, HADI FAYEZ ABDELHADI
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study extends marketing in the higher education literature by conceptualizing what constitutes student satisfaction with university experience and examining the role of student satisfaction in enabling student feeling of belongingness and citizenship behavior. Furthermore, the study examines the moderating impact of student entitlement on the relationship between student satisfaction and its antecedents. A quantitative approach was adopted in this research to examine the relationships between the variables. Data was collected from 429 undergraduate students enrolled in Qatar University using an online survey. Multiple Regression Analysis and Hayes' PROCESS macro were deployed to explore the different relationships in the proposed model. The findings show that not all antecedents have equal effects on student satisfaction, whereas satisfaction was proven to be related to student belongingness and student citizenship behavior. An empirical evidence was found for the moderation effect of student entitlement between perceived university reputation and student satisfaction. Suggestions for future research and managerial implications are discussed.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11333
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎26‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video