عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفSobh R.
المؤلفSingh N.
المؤلفChun W.
المؤلفBenmamoun M.
تاريخ الإتاحة2020-01-01T10:25:04Z
تاريخ النشر2018
اسم المنشورJournal of Marketing Communications
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب13527266
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1080/13527266.2015.1062794
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/12472
الملخصThis study argues that understanding the nature and influence of cultural differences in print advertising is important for an effective international marketing strategy. Previous studies have investigated cross-cultural differences in advertising, but have not focused on advertising from the Arab world. There is also a shortage of studies providing specific recommendations about localizing advertising for Arab consumers. This study therefore conducts a comparative analysis of Arab and US print advertisements in magazines, to identify cross-cultural differences in advertising and make recommendations on localizing advertising to Arab consumers, and in particular, those in the Persian Gulf states. - 2015 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.
اللغةen
الناشرRoutledge
الموضوعArab
Arab advertising, localized marketing US
cultural values
print advertisements
العنوانLocalizing to Arabic consumers: Insights from print advertising
النوعArticle
الصفحات190-211
رقم العدد2
رقم المجلد24


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة