عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفAbu Farha A.
المؤلفKatsioloudes M.I.
المؤلفAl-Bakri A.
تاريخ الإتاحة2020-02-05T08:54:07Z
تاريخ النشر2018
اسم المنشورJournal for Global Business Advancement
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب1746966X
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1504/JGBA.2018.097359
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/12798
الملخصThis paper investigates how management perception and business strategy fits with the choice of the marketing practice. The study employs a configuration approach from data that were collected using three case studies in Palestine, and analysed using informed coding method. The results showed that the three imperatives are inter-related, and internally coherent, resulting in viable configurational profiles. The research is unique and exploratory, and would help managers to carefully examine the internal logic of their marketing-related profiling, it can be used as an assessment tool of their marketing practices in relation to their frame of reference and business strategy, and performance should be enhanced if the three variables are coherent. Copyright 2018 Inderscience Enterprises Ltd.
اللغةen
الناشرInderscience Enterprises Ltd.
الموضوعBusiness strategy
Functional strategies
Interaction marketing
Management assumptions
Marketing practice
Network marketing
Transaction marketing
العنوانA configuration of managerial assumptions and strategy: Toward a synthesis
النوعArticle
الصفحات547-563
رقم العدد5
رقم المجلد11


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة