• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A cognitive analytics management framework for the transformation of electronic government services from users’ perspective to create sustainable shared values

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0377221719301468-main(1).pdf (1.860Mb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Ibrahim H., Osman
    Anouze, Abdel Latef
    Irani, Zahir
    Lee, Habin
    Medeni, Tunç D.
    Weerakkody, Vishanth
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Electronic government services (e-services) involve the delivery of information and services to stakeholders via the Internet, Internet of Things and other traditional modes. Despite their beneficial values, the overall level of usage (take-up) remains relatively low compared to traditional modes. They are also challenging to evaluate due to behavioral, economical, political, and technical aspects. The literature lacks a methodology framework to guide the government transformation application to improve both internal processes of e-services and institutional transformation to advance relationships with stakeholders. This paper proposes a cognitive analytics management (CAM) framework to implement such transformations. The ambition is to increase users’ take-up rate and satisfaction, and create sustainable shared values through provision of improved e-services. The CAM framework uses cognition to understand and frame the transformation challenge into analytics terms. Analytics insights for improvements are generated using Data Envelopment Analysis (DEA). A classification and regression tree is then applied to DEA results to identify characteristics of satisfaction to advance relationships. The importance of senior management is highlighted for setting strategic goals and providing various executive supports. The CAM application for the transforming Turkish e-services is validated on a large sample data using online survey. The results are discussed; the outcomes and impacts are reported in terms of estimated savings of more than fifteen billion dollars over a ten-year period and increased usage of improved new e-services. We conclude with future research.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.ejor.2019.02.018
    http://hdl.handle.net/10576/13829
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video